خبر بد برای پایتخت / شرایط کرونا در تهران خیلی خطرناک است + جزییات

به گزارش رکنا ، علی ماهر تاکید کرد: بسیاری مردم برغم هشدارها این بیماری را نادیده گرفته اند و آمار در بسیاری شهرها در حال بازگشت به نقطه اوج است.

وی نسبت به اوج گیری آمار فوتی‌ها طی هفته‌های آتی هشدار داد و افزود: اگر با رعایت ۸۶ دستور ابلاغی کار می‌کردیم، میزان ابتلا نباید افزوده می‌شد.

شرایط خطرناک فعلی

آقای ماهر با اعلام اینکه به نظر می‌رسد که باید به سمت شرایط قرنطینه‌ای شدیدتر پیش رویم، تأکید کرد وضع فعلی به هیچ وجه مطلوب نیست.

این مقام مسئول در ستاد کرونا اظهار کرد: کاهش هزار نفر بستری به کمتر از ۳۰۰ مورد در روز ناشی از قرنطینه و سخت گیری‌ها و رعایت مردم بود که تا ۲۳ فروردین ادامه داشت.

نباید اصناف باز می شد

ماهر اضافه کرد: با باز شدن اصناف، مردم پروتکل‌ها را به دست فراموشی سپردند. شاید هم برای بازگشت مردم به جامعه اندکی زود بود.

وی این بازگشایی زودهنگام را ناشی از درخواست طیفی از مردم و کسبه آسیب دیده عنوان کرد و گفت: ستاد کرونای تهران پیشنهاد کرد ساعت اداری شناور شود. وی گفت: این پیشنهاد را به شورای شهر انتقال داده ایم که قطعا کمک کننده است و امیدواریم تصویب شود.

آقای ماهر ادامه داد: در جایگاهی نیستیم که از مسئولان تصمیم گیر توضیح بخواهیم و قاعدتا ستاد ملی باید پاسخگو باشد. البته ما نیز تاکنون پاسخ خاصی دریافت نکردیم.

مردم باید همچنان مراقب کرونا باشند

وی تاکید کرد: مردم نباید قضیه را تمام شده بدانند و تا جایی که می‌توانند رعایت کنند. وی اضافه کرد: اگر همه از ماسک استفاده و فاصله مناسب را رعایت کنند، مطمئن باشید اتفاقی برای هیچ کس نمی‌افتد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 566697 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟