پیشتازی مشهدی ها در دعواهای قرنطینه ای بر تهرانی ها

به گزارش رکنا ، آخرین نظرسنجی منتشرشده از سوی گروه افکارسنجی اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد، نشان می‌دهد که شهروندان مشهدی در مقایسه با تهرانی‌ها، بر اثر محدودیت‌های شیوع ویروس کرونا و در خانه ماندن، ۱۰ درصد بیشتر با تنش‌های خانوادگی مواجه شده‌اند.

موافقت با ادامه تعطیلی‌ها

سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد، با اعلام این خبر افزود: یکی از سؤالات ما در این نظرسنجی از شهروندان، موافق یا مخالف بودن آن‌ها با ادامه‌یافتن تعطیلی کسب‌وکار‌ها و برخی ادارات بوده است که ۵۵ درصد پاسخ‌گویان مشهدی موافق ادامه تعطیلی‌ها بودند. در صورتی که این رقم در نظرسنجی مشابه انجام شده در تهران ۷۵/۵ درصد بود.

احمد رمضانی فرخد ادامه داد: ۴۵/۶ درصد از پاسخ‌گویان مشهدی، از مواجه‌شدن با مشکلات اقتصادی حاصل از محدودیت‌ها و تعطیلی‌های شیوع کرونا گله داشتند. در صورتی که این عدد در تهران ۳۴ درصد بود.

ارتباط تنش های خانوادگی با خانه نشینی

وی از مهم‌ترین سؤال‌هایی که از شهروندان در این نظرسنجی پرسیده شد را ایجاد تنش‌های خانوادگی دانست و گفت: ۲۵/۷ درصد پاسخ‌گویان مشهدی این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که تنش‌های خانوادگی آن‌ها با در خانه ماندن، بیشتر شده است، در صورتی که تنها ۱۶ درصد از تهرانی‌ها با تنش خانوادگی مواجه شده بودند.

وی میزان اعتماد به آمار رسمی اعلام شده وزارت بهداشت در ۲ شهر مشهد و تهران را مساوی و ۵۲ درصد اعلام کرد و افزود: ۵۱ درصد تهرانی‌ها و حدود ۵۷ درصد پاسخ‌گویان مشهدی این نظرسنجی تأکید کرده‌اند به اندازه زیادی نگران ابتلای خود و خانواده‌شان به ویروس کرونا هستند.

لازم به یادآوری است این نظرسنجی با حجم نمونه ۶۰۰ نفر و به صورت مصاحبه تلفنی از جامعه آماری تماس‌گیرندگان با مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ انجام شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 564174 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟