این موجودات با نمک آب دریا را تصفیه می‌کنند!

محققان بر اساس مطالعات خود دریافتند پنگوئن‌ها در بدن خود عضو ویژه‌ای دارند که به کمک آن می‌توانند آب دریا را به آب شیرین تبدیل کنند.
بررسی‌های دقیق نشان داد در بدن پنگوئن‌ها یک غده وجود دارد که به طور مستقیم آب دریا را تصفیه و آن را به آب شیرین تبدیل می‌کند و این غده در اصل از فیلترهایی تشکیل شده است که نمک را از خون پنگوئن می‌گیرد.
این غده در بالای مدار چشم پنگوئن قرار دارد و محققان به این نتیجه رسیده‌اند که برخی دیگر از پرنده‌های دریایی آن را شامل می‌شوند. به طور کلی پستانداران یا پرندگانی که به واسطه نوع زندگی خود باید آب دریا را بنوشند، نوعی از این غده را در بدن خود جا داده‌اند.
به طور کلی می‌توان گفت نمکی که موجودات زنده وارد بدن خود می‌کنند از طریق جریان خون جذب می‌شود و سپس کلیه‌ها، آن را با فیلترهای خود تصفیه می‌کنند تا نمک اضافی و مضر از طریق ادرار خارج شود. با این حال باید توجه داشت کلیه پنگوئن‌ها بسیار کوچک است و همین مسئله باعث می‌شود تنها یک‌سوم نمکی که از طریق آب دریا وارد بدن آنها می‌شود، در کلیه‌ها تصفیه شود.
اگر میزان نمک در خون پنگوئن‌ها بیش از اندازه افزایش یابد، آب وارد شده به بدن آنها باید توسط دیگر اعضای بدن تصفیه شود تا کم‌آبی شدید و آنی جان پنگوئن را به خطر نیندازد.
میزان ورودی نمک به بدن پنگوئن‌ها بسیار زیاد است. زیرا آنها به صورت مداوم از آب دریا می‌نوشند و به همین خاطر غده‌ای که در بالای چشم این پرنده دریایی قرار گرفته است به صورت دایم آب را تصفیه می‌کند تا آب شیرین به بدن او برسد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 255585 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟