کلاهبرداری با ترفند" اد کن پول بگیر"/ پلیس تهران برملا کرد

سرهنگ موسوی رئیس پلیس فتا غرب استان تهران عنوان کرد: فردی با در دست داشتن مرجوعه قضائی به این پلیس مراجعه و اظهار داشت با دیدن یک آگهی درشبکه های اجتماعی به یک کانال تلگرامی مراجعه نموده که در ازای اضافه کردن مخاطب در گروه مبلغی به وی پرداخت می‌ شود که بنده با رفتن به لینک آگهی متوجه شدم مبلغ حدود 16000000 ملیون ریال از حسابم کسر شده است.

به گزارش رکنا، این مقام انتظامی بیان داشت: پس از ثبت اظهارات شاکی ، کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و پس از انجام اقدامات تخصصی و بکارگیری امور فنی ضمن شناسایی مجرم در شبکه های اجتماعی متوجه شدند فرد قربانی اطلاعات حساب خود را درون لینک جعلی پرداخت بانکی وارد کرده و درنتیجه اطلاعات حساب به دست کلاهبردار افتاده و او نیز با داشتن اطلاعات حساب بانکی شاکی اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب وی نمود.

این مقام مسئول گفت: پس از انجام استعلامات و بررسی های به عمل آمده ، کارشناسان پی بردند که وجوه برداشت شده از حساب شاکی ، جهت خرید شارژ تلفن همراه صورت‌ گرفته، سپس با انجام اقدامات فنی و تخصصی و با بررسی خطی که شارژ دریافت کرده ، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با بررسی صورت گرفته ، موقعیت متهم مشخص شد که با هماهنگی های انجام شده با مقام قضائی متهم طی یک عملیات از پیش تعیین شده توسط ماموران پلیس فتا در یکی از شهرهای غرب استان تهران دستگیر شد.

سرهنگ موسوی افزود: پس از شناسایی و دستگیری و ثبت اظهارات متهم با ارائه ادله ارتکاب جرم ، شخص متهم به بزه ارتکابی اعتراف نمود و هدف خود را مشکلات مالی عنوان نمود که در نهایت اظهار پشیمانی نموده و پرونده به همراه مستندات و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارجاع داده شد.

این مقام مسئول به مردم هشدار داد: سود جویان از طریق آگهی های جعلی در فضای مجازی و جلب اعتماد از کاربران اقدام به کلاهبرداری می نمایند ، کاربران قبل از انجام معامله همیشه از صحت آگهی ها اطمینان حاصل نمایند.

وی از هموطنان درخواست کرد: ازآنجایی‌که همکاران بنده به صورت شبانه‌روز در خدمت شهروندان بوده و با رصد و پایش فضای مجازی به دنبال برقراری امنیت سایبری شهروندان می‌باشند، لذا هرگونه محتوا و برنامه مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir  لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا در میان بگذارید.

کدخبر: 704509 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟