غرق شدن 5 نفر در سواحل مازندران

سرهنگ سیدجعفر ساداتی در تشریح این خبر، گفت: دریای مازندران یکی از جذابترین موهبت های الهی است که هرساله حجم گسترده ای از مسافرت ها را در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات تابستانی به خود اختصاص داده است.

به گزارش رکنا، وی، افزود: ناآشنایی به فن شنا، شنا در خارج از محدوده طرح های ایجاد شده و نقاط حادثه خیز و بی توجهی به هشدارهای ناجیان غریق و ماموران انتظامی سالانه سبب غرق ده ها نفر از هموطنان و گردشگرانی می‌شود که نا آگاهانه تن به دریا می سپارند .

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران، اذعان داشت: علیرغم ممنوعیت سفر به استان مازندران به دلیل شرایط کرونایی و همچنین هشدار های انتظامی به مسافران مبنی بر عدم شنا در دریا و خصوصا شنا در خارج از طرح های سالمسازی دریا، همچنان شاهد جان باختن تعدادی از هموطنان در سواحل دریا به دلیل بی توجهی به این هشدارها هستیم .

سرهنگ ساداتی از غرق شد 5 نفر از هموطنان از استان های مختلف کشور طی دو روز گذشته در سواحل شهرستان های نوشهر ، نور، جویبار، ساری و بابلسر طی 2 روز گذشته خبر داد و گفت: این افراد به به علت عدم آشنایی به فنون شنا و شنا در خارج از محدوده طرح جان باختند که جسد این افراد با حضور عوامل امدادی کشف و به سردخانه منتقل شد .

ساداتی در خاتمه به هموطنان، توصیه کرد: به هنگام استفاده از این موهبت الهی هشدارهای ماموران انتظامی و ناجیان غریق را جدی گرفته، از شنا در نقاط ممنوعه شنا نظیر محدوده های خارج از طرح های سالمسازی، نقاط کور دریا و ساعت های تعطیلی طرح خودداری ککند تا لذت مسافرت برای آنان و اعضای خانواده تلخ نشود .

کدخبر: 703747 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟