زلزله شدید در نقده / دقایقی پیش رخ داد

به گزارش رکنا، دقایقی قبل زلزله ای ۵ ریشتری حوالی نقده در آذربایجان‌غربی را لرزاند. این زمین لرزه در ارومیه و شهرهای جنوب استان نیز محسوس بود.

این زلزله در ۶۸ کیلومتری ارومیه و در عمق ۱۰کیلومتری زمین رخ داد.

زلزله ۵ریشتری نقده خسارت جانی در پی نداشت

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: زمین لرزه ۵ ریشتری شهرستان نقده تاکنون خسارات جانی در پی نداشته است.

امیرعباس جعفری اظهار کرد: بر اساس ارزیابی اولیه، زلزله پنج ریشتری این شهرستان در جنوب آذربایجان غربی تاکنون خسارتی جانی نداشته است و نیروهای امدادی در حالت آماده باش و بررسی جزئیات این حادثه هستند.

وی با با اشاره به این که زلزله ۵ ریشتری نقده تاکنون خسارت جانی نداشته اظهار داشت: بر اساس ارزیابی اولیه، زلزله پنج ریشتری تاکنون خسارتی جانی نداشته است و نیروهای امدادی در حالت آماده باش و بررسی جزئیات این حادثه هستند.

جعفری با اشاره به اعزام تیم‌های ارزیاب به منطقه عنوان کرد: شهرستان نقده دارای ۹۵ روستا است که تیم ارزیابی خسارت به این مناطق اعزام و در حال بررسی جزئیات هستند.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: همه نیروهای امدادی این شهرستان در حال آماده باش هستند و در صورت نیاز امداد رسانی لازم را به مصدومان احتمالی انجام خواهند داد.

علی بختیاری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور نیز با بیان این که دستگاه‌های امدادی، خدماتی و انتظامی نیز به حالت آماده‌باش درآمده‌اند، گفت: این زمین‌لرزه تا شعاع چندین کیلومتری از کانون زلزله نیز احساس شده و موجب وحشت برخی از اهالی نیز شد. از این رو توصیه ما به مردم این است که خونسردی و آرامش خود را حفظ کرده و در عین حال تا ساعات پیش رو بدون ترس و استرس هوشیار باشند.

کدخبر: 703548 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟