واکنش تند مردم کانادا به کشف گورجمعی کودکان + فیلم
حجم ویدیو: 4.98M | مدت زمان ویدیو: 00:00:40

کشف گورجمعی کودکان بومی کانادا معترضان خشمگین را به اقدام تندی وادار کرد. آنها همزمان با روز ملی کانادا، در وینیپگ، مجسمه ویکتوریا را پایین کشیدند.

به گزارش رکنا، "مجسمه ویکتوریا" نماد حاکمیت استعمار انگلیس بر کاناداست. برانداختن مجسمه ویکتوریا، پس از کشف سومین سری از گور‌های بومیان کانادا، در یک ماه گذشته صورت می‌گیرد. در این گورستان بیش از ۱۸۰ جسد یافت شده است.

این گورستان هم در نزدیکی یک مدرسه واقع شده و پیش از این هم، ۹۷۰ گور دیگر نزدیک مدارس شبانه روزی بومیان کشف شده بود. مدارسی که دولت کانادا و کلیسای کاتولیک آنها اداره می‌کردند و اکنون فاش شده این مدارس شکنجه‌گاه و محل قتل عام کودکان بی‌گناه بوده است.

مقصر قتل عام کودکان کانادا کیست؟

نخست وزیر کانادا، بدون توضیح درباره‌ نقش حکومت کانادا و عاملان اصلی، همچنان قصد دارد ماجرا را گردن کلیسا بیندازد.

به موجب سیاست‌های یکسان‌سازی کانادا، بیش از ۱۵۰ هزار کودک بومی به مدت ۴۶۵ سال تا دهه ۱۹۹۰ وادار به حضور در مدارس شبانه روزی شدند. بدرفتاری و حتی شکنجه‌ این کودکان، در این مدارس شایع بود و شمار بسیار زیادی از آنان بر اثر بیماری، بی‌توجهی و عوامل دیگر جان خود را از دست دادند و مسئولان این مدارس، صد‌ها مرگ این چنینی را پنهان کرده بودند. از حدود یک ماه پیش، کشف گور‌های این کودکان، برای دولت کانادا مسئله ساز شده است.

کدخبر: 701551 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟