درج آگهی های دروغین در سایت های واسطه گر ترفند کلاهبردار سایبری

سرهنگ حشمت سلیمانی، رئیس پلیس فتا استان فارس در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی شکایت خانمی میانسال مبنی بر مشاهده " آگهی فروش ساعت هوشمند و پرداخت مبلغ 5 میلیون ریال " موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

به گزارش رکنا، سرهنگ سلیمانی ادامه داد: شاکی در اظهارات خود بیان داشت که در یکی از سایت‌های درج آگهی با یک آگهی تحت عنوان فروش ساعت هوشمند زیر قیمت بازار برخورد کرده و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده، مجرم مبلغ 5 میلیون ریال وجه بعنوان بیعانه از قربانی درخواست می‌کند و پس از دریافت وجه؛ دیگر جوابگو تماس تلفن وی نبوده است.

این مقام سایبری گفت: باتوجه به حساسیت پرونده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با اقدامات فنی صورت گرفته، مشخص شد متهم با درج آگهی‌های مشابه، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌نموده که با اقدامات پلیسی متهم مورد شناسایی قرار گرفت و طی هماهنگی با دستگاه قضایی، دستگیر شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهم با درج آگهی‌‌های دروغین در سایت‌های واسطه گر مبلغ 100 میلیون ریال از 7 نفر دیگر کلاهبرداری کرده بود گفت: متهم در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد بیان داشت و در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره داشت که برخی از شهروندان به واسطه قیمت پایین و به دلیل طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه بعنوان پیش پرداخت می‌کنند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: کاربران هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده آگهی، مبلغ یا مبالغی را واریز نکنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 699225 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟