هویت پوششی، شگرد کلاهبردار اینستاگرامی/ پلیس ایلام برملا کرد

به گزارش رکنا، سرهنگ "علی جمالی" رئیس پلیس فتا استان ایلام در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان و ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس مدعی شد فردی ناشناس با ساخت صفحه اینستاگرام جعلی با درج مشخصات و تصاویر شخصی وی اقدام به ارسال پیام به فالوورهای او نموده است .

این مقام مسئول ادامه داد : متهم در ادامه اظهاراتش بیان داشت از آنان درخواست کمک مالی کرده است که فالوورها بدون بررسی صحت و سقم موضوع اقدام به پرداخت وجه به حساب فرد کلاهبردار نموده‌اند، در این خصوص پرونده‌ای تشکیل شد.

این مقام انتظامی افزود: پس از انجام تحقیقات اولیه، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و با انجام اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان این پلیس عامل کلاهبرداری در کمترین زمان ممکن شناسایی شد و به همراه پرونده متشکله جهت سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی معرفی شد .

وی تصریح کرد: استفاده از هویت‌های پوششی و همچنین پیج‌های جعلی از شگردهای مجرمان برای جلب اعتماد شهروندان می‌باشد و افراد هنگام مشاهده درخواست کمک مالی قبل از واریز هرگونه وجه ابتدا جهت اطمینان از صحت منبع و صحت ادعا با صاحب اکانت تماس بگیرند.

رئیس پلیس فتا ایلام ضمن بیان اینکه شهروندان هرگز نباید به هویت اشخاص در فضای مجازی اعتماد کنند ، خاطر نشان کرد: در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری یا با شماره تلفن 08421821134 با ما درمیان بگذارید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 696773 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟