مزاحم دختر تهرانی شیطان فضای مجازی در آب درآمد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از دستگیری متهمی خبر داد که با هک کردم حساب کاربری شهروندی در اینستاگرام از وی یک میلیارد ریال اخاذی کرده بود.

به گزارش رکنا، سرهنگ "داود معظمی گودرزی"  اظهار داشت: خانم جوانی به پلیس فتا تهران مراجعه و مدعی شد شخصی ناشناسی با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری اش در اینستاگرام مبلغ یک میلیارد ریال از وی اخاذی کرده است.

وی عنوان کرد: شاکی در ادامه اظهارکرد، مدتی قبل تلفن همراه خود را برای تعمیر به یک فروشگاه تعمیرات موبایل دادم و ساعاتی بعد از تحویل گرفتن گوشی صفحه اینستاگرامم از دسترسم خارج شد و دیگر نتوانستم وارد آن شوم تا اینکه دقایقی بعد شخص ناشناسی با بنده تماس گرفت و اعلام کرد می تواند در ازای واریز وجه صفحه من را برگرداند و باتوجه به اینکه این صفحه منبع درآمد چندین خانواده بود بنده مبلغ اعلامی را به حسابش واریز کردم.

تعمیرکار موبایل دختر تهرانی خیانت در امانت کرد

رئیس پلیس فتا تهران ابراز داشت: شاکی گفت، بعد از واریز وجه صفحه ام برگشت اما بعد از چندساعت مجددا از دسترسم خارج شد و آن شخص مجددا تماس گرفت و این بار مبلغ بیشتری طلب کرد،این روند چندین بار تکرار شد و بنده هر بار به علت نیاز شدید به این صفحه مبلغ مورد نظر را واریز می کردم اما بعد از واریز آخرین مبلغ دیگر صفحه من را برنگرداند و تقاضای مبلغ هنگفتی را داشت که توان پرداختش را نداشتم.

این مقام سایبری بیان کرد: متهم که همان تعمیرکار مرکز تعمیرات تلفن همراه بود پس از تحقیقات پلیسی در محل کارش دستگیر و به حرم ارتکابی معترف شد.

سرهنگ گودرزی با اشاره به لزوم فعالسازی تایید هویت دو مرحله ای برای حساب های کاربری شبکه های اجتماعی به شهروندان توصیه کرد: در هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را رعایت کنند و از در اختیار گذاشتن اطلاعات حساب کاربری خود به دیگران خودداری کنند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 696374 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟