نجات جان مادر و نوزاد در بیمارستان قلب مازندران

به گزارش رکنا، دکتر رزیتا جلالیان از نجات جان مادر و نوزاد در بیمارستان قلب استان خبر داد و اظهار کرد: با همت تیم درمانی مرکز قلب مازندران، مادر باردار قلبی با بیماری مادرزادی سیانوتیک کمپلکس قلبی (Single ventricular) تحت سزارین قرار گرفته و با موفقیت به پایان رسید.

وی گفت: این بیمار دارای شرایط بسیار خطرناک بود و خطر بارداری برای مادر و نوزاد بسیار زیاد بوده است که حتی توصیه به ختم بارداری شده بود.

متخصص قلب و عروق و فلوشیپ اکوکاردیوگرافی بیان کرد: این بیمار با مدیریت تیم پزشکی متشکل از متخصص قلب و عروق، متخصص زنان و زایمان، فلوشیپ نوزادان، متخصص بیهوشی و مامای مسؤول مادر پر خطر بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) ساری بستری شد.

جلالیان اظهار کرد: در ادامه روند درمانی، کادر درمان با اولویت نجات جان مادر و در صورت امکان نجات جنین همت گماشتند.

نجات مادر و کودک مازندرانی در بیمارستان قلب

وی اضافه کرد: سن بارداری این بیمار ۲۸ هفته بود و از شهرستان بهشهر به این مرکز مراجعه کرد.

متخصص قلب و عروق و فلوشیپ اکوکاردیوگرافی بیان کرد: بیمار تحت بی‌حسی اسپاینال قرار گرفت و نوزاد با حال عمومی نسبتا" خوب متولد شد.

این فلوشیپ اکوکاردیوگرافی اضافه کرد: هم اکنون حال عمومی مادر و نوزاد خوب بوده و مادر با دستورات و توصیه‌های لازم ترخیص شده است.

گفتنی است این جراحی که در نوع خود بی‌نظیر بود حاصل کار تیمی متشکل از متخصص زنان و زایمان خانم دکتر رحمانی، متخصص قلب و عروق و فلوشیپ اکوکاردیوگرافی خانم دکتر جلالیان، فلوشیپ نوزادان دکتر غفاری، متخصص بیهوشی دکتر پشت پناه و مامای مسؤول مادر پرخطر مرکز قلب مازندران سیده سکینه موسوی و سایر کادر درمانی پرستاری و اتاق عمل بوده است.

بیمارستان آموزشی ـ درمانی و تحقیقاتی حضرت فاطمه زهرا (س) علاوه بر مداوای بیماران قلبی به‌صورت ویژه مرکز ارجاعی مادران پر خطر قلبی نیز است، که بیماران استان مازندران و حتی بیماران سایر استان‌های همجوار را پوشش می‌دهد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 695997 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟