آتش پالایشگاه تهران مهار شد / اطفای کامل تا ساعاتی دیگر + فیلم و جزییات
حجم ویدیو: 16.09M | مدت زمان ویدیو: 00:02:12

به گزارش رکنا، سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت : با حضور 10 ایستگاه آتش نشانی، 60 خودرو و 180  آتش نشان با تلاش 21 ساعته توانستیم آتش را در پالایشگاه تهران مهار کنیم.

ملکی:  تلاش می کنیم تا آتش بطور کامل اطفا شود، اما نمی توان پیش بینی کرد بطور کامل کی مهار می شود.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی در خصوص حادثه‌ی روز گذشته در پالایشگاه جنوب تهران اطلاعات تکمیلی را اظهار کرد: روز گذشته ۱۰ ایستگاه از سازمان آتش نشانی تهران به همراه چندین خودرو‌های پشتیبانی شامل تانکر‌های آب، بالا بر، خودرو حامل کف، خودرو حامل دستگاه تنفسی در محل حادثه حاضر شدند.

وی افزود:مجموع خودرو‌های حاضر شده در محل ۶۰ دستگاه بود که آماری بین ۱۷۰ تا ۱۸۰ آتش نشان از شب گذشته تاکنون در عملیات مشغول امداد رسانی و خاموش کردن آتش بودند.

ملکی یادآور شد: آتش نشانی شرکت نفت از ابتدا در محل حضور داشت و ما از راهنمایی‌های کارشناسان و متخصصان این شرکت استفاده می‌کنیم، همچنین آتش نشانی‌های اطراف محل حادثه در موقعیت حاضر شدند.

وی: پلیس راهور با بازگشایی مسیر و جایگزین کردن مسیر‌های کمکی در دسترسی سریع خودرو‌ها موثر بودند.

ملکی گفت: عملیات بدون وقفه ادامه دارد، در ابتدا آتش گرفتن یکی از مخازن اعلام شد، اما به بخشی از مخزن‌های مجاور شعله‌های آتش سرایت کرده، متاسفانه در آن زمان حجم زیادی از آتش به آسمان متصاعد می‌شد و فشار کار را برای ما سنگین می کرد، اما تمام آتش نشانان با اتخاذ تدابیر عملیاتی بسیار مناسب با استفاده از مانیتور‌های زمینی و پرتال و سر لوله عملیات را از چندین جهت کنترل کردند.

وی افزود: خوشبختانه تا به این لحظه تلفات جانی نداشتیم و فقط تعدادی از همکاران دچار ضعف و بی حالی و نیز دود گرفتگی شدند که برای چک آپ کامل به اورژانس‌هایی که در محل حاضر هستند مراجعه کردند.

ملکی تاکید کرد: در حال حاضر بخش زیادی از آتش خاموش شده، اما هنوز موفق به اطفای کامل آتش نشده ایم، آتش یکی از مخازن در حال حاضر شعله ور است.

وی اظهار کرد: عمل اطفا و سرد کردن مخازن توسط همکاران ما ادامه دارد و نگرانی سرایت آتش به مخازن همجوار تا حدود زیادی از بین رفته است.

ملکی یادآور شد: این نوع عملیات در این نوع حریق ها خصوصا در مخازن نفتی معمولا رخ می‌دهد و موضوع عجیبی نیست، مخازن مایعات نفتی خصوصا مایعات سنگین زمانی که حرارت زیادی به خود می‌بینند خاموش کردن آن امری بسیار مشکل است و به دلیل حرارت درونی خود مجددا پس از خاموش شدن دوباره روشن می شوند.

سخنگوی سازمان آتش در رابطه با علت این حادثه بیان کرد: علت وقوع آتش سوزی پالایشگاه تهران را باید از کارشناسان و مختصصان این حوزه پیگیری کرد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 693662 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟