وضعیت بنزین پایتخت بعد از آتش گرفتن پالایشگاه تهران / توصیه مسئولان پالایشگاه

از 16 تیرماه سال 1391 واحد بنزین سازی شهید تندگویان با تولید روزانه 2.8 میلیون لیتر به بهره برداری رسیده است و در این سال ها حجم تولید خود را افزوده است.

یکی از سوالاتی که برای  مردم بعداز آتش گرفتن پالایشگاه تهران (تندگویان) مطرح شد این بود که آیا با آتش سوزی در این پالایشگاه تامین بنزین پایتخت نشین ها دچار مشکل خواهد شد یا خیر .

سید جلال ملکی -سخنگوی آتش نشانی تهران در پاسخ به این سوال که آیا آتش سوزی پالایشگاه تهران (تندگویان) ذخیره بنزین تهران را دچار فقر بنزین خواهد کرد یا خیر به خبرنگار رکنا گفت: گفته می شود که آتش در ذخایر گازوئیل است که در این صورت مخزن بنزین آسیب ندیده است.ضمن اینکه اگر آتش در بخش ذخایر بنزین بود باید شاهد انفجار بودیم که انفجاری دیده نشده است . البته این اظهار نظر ها هنوز پایه علمی و پژوهشی ندارد و تنها بر اساس دیده های فعلی در صحنه آتش سوزی است . آتشی که هنوز خاموش نشده است.

جلال ملکی در ادامه گفت که پاسخ دقیق به این سوال شهروندان را باید مسئولان پالایشگاه تهران بدهند.

هجوم تهرانی ها به پمپ بنزین ها

در پی حادثه در پالایشگاه تهران مردم تهران به تصور اینکه با مشکل بنزین مواجه خواهند شد به پمپ بنزین ها هجوم بردند که مسوولان پالایشگاه از مردم خواسته‌اند که نترسند چون در توزیع بنزین مشکلی پیش نیامده است.

مردم نگران سوخت نباشند

خفائی، مدیر روابط عمومی پالایشگاه تهران در توضیح بیشتر خطاب به شهروندان گفت:هرگونه احتمال خرابکاری در حادثه آتش سوزی پالایشگاه تهران تکذیب می‌شود.

در بین مخازن درگیر حریق، مخازن بنزین وجود ندارد و شهروندان هیچگونه نگرانی در رابطه با تآمین سوخت خودروها در ایام پیش رو نداشته باشند.

کمبود بنزین تهران صحت ندارد

ضمن اینکه زنگنه وزیر نفت ضمن بازدید از پالایشگاه تهران اعلام کرد :خبرهای مربوط به کمبود بنزین تهران صحت ندارد. راه‌اندازی پالایشگاه از فردا آغاز خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 693458 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟