36 اعدامی در تهران زنده ماندند + جزییات

به گزارش رکنا، آقای غلامرضا مهدوی  گفت: تعداد افرادی که سال گذشته از چوبه دار رهایی یافتند حدود ۳ برابر آمار سال ۹۸ بود.

وی گفت: در دو ماه و نیم ابتدایی امسال نیز ۱۷ نفر از چوبه دار رهایی یافتند که ۷ نفر مربوط به استان تهران هستند.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان تهران افزود: البته سال گذشته با همکاری خیران و مددکاران زندان‌های استان تهران و پیگیری همکاران شورای حل اختلاف هزار و ۲۰۰ نفر از زندانیان مرتکب جرایم مالی و غیر مالی نیز با رضایت شکات آزاد شدند.

آقای مهدوی با اشاره به اینکه براساس سند تحول قوه قضائیه، شورا‌های حل اختلاف باید به فلسفه وجودی خود یعنی محلی برای صلح و سازش برگردند، گفت: در همین ارتباط هماهنگی‌هایی صورت گرفت تا برای تحقق این فلسفه وجودی تشکیل شورا‌ها در کنار دادسرا‌ها شعب صلح و سازش شورا‌های حل اختلاف نیز مستقر شوند.

وی افزود: در ۵۵ شعبه ویژه صلح و سازش در اطراف دادسرا‌های شهر تهران مستقر شدند که فقط شش شعبه آن در قالب مجتمعی با عنوان مجتمع شهید حاج قاسم سلیمانی در کنار دادسرای ناحیه ۱۲ تشکیل شدند.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان تهران گفت: علاوه بر این ۳۲ شعبه ویژه صلح و سازش هم در اتحادیه‌ها و اصناف تشکیل شد تا شکایات مربوط به آن‌ها در محل اتحادیه‌های خودشان حل و فصل شود.

آقای مهدوی درباره آثار تشکیل این شورا‌های حل اختلاف در کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضائیه افزود: شعب صلح و سازشی که در کنار دادسرا‌ها مستقر شده است بیش از ۶۰ درصد پرونده‌های وارده را با صلح و سازش مختومه می‌کند که آثار و برکات خوبی داشته است و در همین ارتباط ماهانه نزدیک به ۵ هزار فقره با صلح و سازش قطعی مختومه می‌شود که دیگر نیازی به ورود آن به دادسرا‌ها نیست.

وی گفت: شعب صلح و سازشی هم که در اتحادیه‌ها و اصناف مستقر شده آن قدر مؤثر بوده است که ما حتی یک مورد پرونده وارده به این شعب را نداشته ایم که به دادسرا بخواهد ارسال شود و همه این پرونده‌ها در خود اتحادیه‌ها و اصناف منجر به صلح و سازش شده است.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان تهران افزود: دیگر اتحادیه‌ها و اصناف نیز در صورت تقاضا می‌توانند صاحب شعب ویژه صلح و سازش شوند و ما آمادگی کامل در این خصوص داریم.

آقای مهدوی درباره شعب صلح و سازش در اقلیت‌های دینی هم گفت: چندی پیش شعبه ویژه صلح و سازش شورا‌های حل اختلاف در انجمن زرتشتیان تشکیل شد و خود هموطنان زرتشتی به عنوان اعضای این شعب انتخاب شدند تا به حل و فصل دعوا‌های میان خود بپردازند.

وی افزود: البته به هموطنان کلیمی و مسیحی هم اعلام کردیم و حتی در دیدار با نمایندگان آن‌ها در مجلس شورای اسلامی آمادگی خود را اعلام کردیم که می‌توانیم شعب صلح و سازش را ایجاد کنیم.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان تهران گفت: البته تشکیل این شعب صلح و سازش ویژه اقلیت‌های مذهبی به این معنا نیست که آن‌ها شکایاتشان را فقط به این شعب ارسال کنند بلکه می‌توانند حتی در صورت تشکیل این شعب صلح و سازش، شکایاتشان را به دیگر مناطق شورا‌های حل اختلاف هم ارسال کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 692800 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟