دستگیری اراذل و اوباش خشن و مزاحم خیابانی گرگان

 پلیس گلستان موفق شد مجرمان و اراذل و اوباش خشن روزهای گذشته در گرگان که با استفاده از سلاح سرد اقدام به ایجاد مزاحمت، نزاع و درگیری، آدم‌ربایی و هنجارشکنی کنند را شناسایی و دستگیر کند.

به گزارش رکنا، طی روزهای گذشته موارد متعدد نزاع و درگیری با استفاده از سلاح سرد، مزاحمت‌های خیابانی، گرگانگیری و آدم‌ربایی در سطح استان گلستان به‌خصوص در شهرستان گرگان، موجی از نگرانی را در بین آحاد جامعه ایجاد کرده بود که پلیس در اقدامات قاطعانه انتظامی و اطلاعاتی بیش از ۱۰ نفر از عاملان این اقدامات خشن را شناسایی و دستگیر کند.

جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان ظهر امروز  در خصوص دستگیری این متهمان بیان کرد: طی روزهای گذشته پس از وقوع جرائم متعدد توسط افراد مختلف در مکان‌های مختلف به‌خصوص در شهر گرگان، بلافاصله اقدامات اطلاعاتی و پلیسی همکاران در یگان‌های مختلف پلیس‌های تخصصی و کلانتری و پاسگاه‌ها برای شناسایی و دستگیری متهمان آغاز شد.

فرزاد تاجره بیان کرد: غالب این جرائم در روزهای پایانی هفته گذشته به وقوع پیوست که تمامی متهمان در کمتر از ۲۴ ساعت پس از وقوع جرم شناسایی و دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: چهار نفر از این متهمان صبح روز گذشته در یکی از میادین اصلی شهر(میدان شهرداری) برای یک خانمی که قصد اعزام به کوهنوردی داشته ایجاد مزاحمت داشتند که پدر یکی از دوستان این خانم از راه می‌رسد و این چهار نفر با آن فرد درگیر شده و این متهمان با سلاح سرد به سمت آن نفر درگیر شدند که این متهمان با هماهنگی مرجع قضایی این نفرات دستگیر شدند.

جانشین انتظامی استان گلستان بیان کرد: سه متهم دیگر به دلیل زیرپا گذاشتن هنجارهای اجتماعی، توقف در یکی از زیرگذرهای گرگان، ایجاد راه بندان و مزاحمت برای نوامیس مردم شناسایی و در کمتر از 24 ساعت دستگیر شدند.

تاجره بیان کرد: یک نفر دیگر به جرم آدم‌ربایی، حریق عمدی و سرقت به عنف شناسایی و دستگیر شد و این فرد نیز بلافاصله پس از طرح شکایت شاکی خصوصی، ماموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان این متهم دستگیر شد.

وی تاکید کرد: همچنین روزهای گذشته نیز تصویری از نزاع و درگیری در یک سفره‌خانه در محور ناهارخوران منتشر شد که در این پرونده نیز بلافاصله ماموران وارد عمل شده و در کمتر از ۲۴ ساعت متهم اصلی شناسایی و دستگیر شد.

تاجره گفت: پس از دستگیری این فرد مشخص شد، متهم از مجرمان سابقه‌دار است که یک سال و نیم متواری بوده که پس از دستگیری برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی و پس از آن روانه زندان شد.

وی بیان کرد: برخورد پلیس با مجرمان خشن برابر قانون، سخت و پشیمان‌کننده خواهد بود اما از سوی دیگر از نهادهای متولی بخش فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در کشور و ‌به‌خصوص خانواده‌ها تقاضا داریم اقدامات موثر و نظارتی خود بر جامعه و فرزندان را دو چندان کنند تا در کنار هم بتوانیم از بروز چنین جرائمی جلوگیری کنیم.

تاجره در پایان از شهروندان خواست، در صورت ضبط تصاویر وقوع جرم به‌خصوص جرائم خشن در سطح جامعه به هیچ عنوان این تصاویر را به دلیل ایجاد رعب و وحشت و کاهش احساس امنیت در فضای مجازی نشر نداده و آن را به نزدیک‌ترین واحد پلیس و یا دستگاه قضایی تحویل دهند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به پیگیری، شناسایی و دستگیری مجرمان اقدامات لازم صورت گیرد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 691935 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟