این ویدیو که اشتباهی پخش شده بود 760 هزار دلار فروش رفت
حجم ویدیو: 7.55M | مدت زمان ویدیو: 00:01:00

به گزارش رکنا، این کلیپ ۱۴ سال پیش، در تاریخ ۲۳ می ۲۰۰۷، از دو برادر انگلیسی هری و چارلی، و با نام Charlie bit my finger در یوتیوب بارگذاری شد. در آن تاریخ، هری سه ساله و برادرش چارلی یک ساله بودند و پدرشان هوارد دیویس کار، این صحنه را فیلمبرداری و در یوتیوب به اشتراک گذاشت.

دو ماه پس از انتشار این ویدئو، پدر سعی در حذف این فیلم از یوتیوب داشت، اما متوجه شد که بازدید آن به هزار رسیده و این در حالی بود که تعداد بازدید‌ها هر لحظه در حال افزایش بود و همین موضوع پدر را متعجب کرد. این ویدئو خانواده چارلی را به کانون توجهات تبدیل کرد و منجر به معاملات تبلیغاتی و اسپانسری شد که طی این سال‌ها صد‌ها هزار دلار برای این خانواده درآمدزایی داشته است.

فروش نجومی یک ویدئو 14 سال پس از انتشار

روز یکشنبه، ویدئوی Charlie bit my finger به عنوان یک اثر هنری دیجیتال و نمادی غیر قابل تغییر به حراج گذاشته شد، به این معنی که این ویدئو منحصر به فرد و قابل تکرار نیست. در کمال تعجب، این ویدئو که قرار نبود در YouTube نمایش داده شود، به قیمت ۷۶۰ هزار دلار فروخته شد.

هدف پدر خانواده از گرفتن این ویدئو، فرستادن آن برای دوستان دیگرشان بود، اما چون حجم ویدئو زیاد بود نتوانست آن را با ایمیل بفرستد و مجبور شد آن را در یوتیوب بارگذاری کند تا دوستانشان آن را ببینند و هرگز فکرش را هم نمی‌کرد که همین ۵۶ ثانیه تحول بزرگی در زندگی‌شان ایجاد کند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 691031 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟