عکس / انفجار هولناک منزل مسکونی در شیراز+ جزییات کامل حادثه

به گزارش رکنا، محمدهادی قانع با بیان اینکه حادثه آتش سوزی ، ساعت ۵ و ۴۲ دقیقه صبح چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت به ۱۲۵ اعلام شد، محل وقوع این حادثه را چهارراه خیرات (مرکز شهر شیراز) اعلام و اضافه کرد: بلافاصله بعد از اعلام وقوع حریق، ظرف مدت ۲ دقیقه ۲۵ آتش‌نشان در قالب هشت تیم خودرویی، اعم از اطفائی، امدادی و تانکر آبرسان در محل حاضر بودند.

 قانع گفت: در این حادثه خانه‌ای قدیمی به مساحت ۳۰۰ متر با سقف شیروانی و پوشیده از تیرهای چوبی، که به شکل غیرمجاز به انبار و محل نگهداری مبلمان اداری تبدیل شده بود، دچار حریق شد.

او با یادآوری اینکه در زمان وقوع حادثه کسی در محل حضور نداشت، گفت: شدت حرارت و شعله‌های آتش با توجه به نوع خانه و مواد موجود در آن، کار نفوذ و اطفای حریق را با مشکلاتی روبرو کرد اما در نهایت، آتش‌نشانان با استفاده از تکنیک‌هایی مناسب، با تخریب بخشی از سقف و دیوار، آبرسانی به کانون را امکانپذیر و آتش را خاموش کردند.

قانع مدت زمان اجرای این عملیات را ۳ ساعت اعلام و اضافه کرد: علی رغم هشدارهای فراوان متاسفانه برخی افراد بدون در نظر گرفتن ایمنی جان شهروندان اقدام به تغییر کاربری منازل مسکونی خصوصا در بافت قدیمی و فرسوده کرده و به واسطه نبود استانداردها و رعایت نکردن نکات ایمنی لازم، زمینه‌ساز حوادث و زیانهای ناشی از این دست حوادث می‌شوند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز به شهروندان توصیه کرد که در صورت بروز هرگونه حادثه ضمن حفظ خونسردی و همزمان با دور شدن از محل حادثه مراتب را سریعا از طریق تماس با تلفن۱۲۵ به ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز اطلاع دهند.

به گزارش ایسنا، طی سال‌های گذشته بارها رسانه‌ها در خصوص لزوم ورود دستگاه‌های ذیربط به بحث انتقال کارگاه‌ها و مشاغل و جلوگیری از تبدیل ساختمان‌های مسکونی به انبار، در نقاط مرکزی و بافت فرسوده و قدیمی شیراز، هشدار داده بودند؛ این در حالیست که بخش اعظمی از ساختمان‌های موجود در مرکز شیراز که فاقد امکان سکونت بوده، اکنون به انبار یا حتی کارگاه مشاغل مختلف اعم از مبل و تجهیزات چوبی، پوشاک، لوازم برقی، خانگی و ... شده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 689109 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟