دستگیری عامل مزاحمت در شبکه های اجتماعی / در خوزستان رخ داد

به گزارش رکنا، سرهنگ حسنوند رئیس پلیس فتا خوزستان عنوان کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان، وی با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا عنوان داشت: فردی در یکی از شبکه های اجتماعی برای بنده ایجاد مزاحمت نموده و موجب سلب آسایش من و خانواده ام شده است.

رئیس پلیس فتا خوزستان ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، کارشناسان پلیس فتا در بررسی های صورت گرفته و با انجام اقدامات مربوطه و تحلیل مستندات جمع‌آوری شده و با بررسی اطلاعاتی و تخصصی، موفق به شناسایی متهم شدند و در نهایت طی یک اقدام پلیسی و هماهنگی با مرجع قضایی ، اقدام به دستگیری متهم نمودند.

این مقام انتظامی تشریح کرد: متهم در ابتدا منکر بزه انتسابی شده بود که پس از روبرو شدن با مستندات ادله دیجیتال جرم، چاره ای جز اعتراف نداشت و در اظهارات خود عنوان کرد هدفش اخاذی از شاکی بوده است.

وی در ادامه افزود : متهم پس از اعتراف به بزه ارتکابی خود اظهار پشیمانی نمود و در نهایت پرونده به همراه متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی گردید.

سرهنگ حسنوند تاکید کرد: هرگونه ایجاد مزاحمت در فضای مجازی جرم بوده و قانونگذار برای ایجاد مزاحمت و اخاذی در فضای مجازی مجازات های معینی تعیین کرده است.

رئیس پلیس فتا خوزستان از هموطنان خواست : هرگونه محتوا و برنامه مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا در میان بگذارید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 688292 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟