به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از یک سال قبل با شکایت پسر نوجوانی که مدعی بود از سوی 3 مأمور مورد سرقت قرار گرفته، آغاز شد. او در توضیح ماجرا گفت: من با دوستم در حال قدم زدن در یکی از بوستان‌ها بودیم که 3 مرد جلوی ما را گرفتند.

آنها خودشان را مأمور معرفی کردند و از ما پرسیدند که آیا زن و شوهر هستید و وقتی با جواب منفی ما مواجه شدند با چاقویی تهدیدمان کردند و پول و تلفن همراهمان را گرفتند و رفتند. پس از آن چند شکایت مشابه مطرح شد و مأموران متوجه شدند که 3 مرد مأمورنما به‌صورت سریالی اقدام به زورگیری و سرقت از نوجوانان می‌کنند. بنابراین تحقیقات برای شناسایی آنها در دستور کار قرار گرفت و در نهایت 3 مرد زورگیر بازداشت شدند.

این 3 متهم در بازجویی‌های اولیه به 16 فقره سرقت به این شیوه اعتراف کردند و گفتند: ما بیکار بودیم و مشکلات مالی زیادی داشتیم به‌همین دلیل تصمیم گرفتیم در پوشش مأمور از دختران و پسران نوجوان اخاذی کنیم. چون می‌دانستیم نوجوانان اغلب مخفیانه در پارک با دوستان شان قرار می‌گذارند و از ترس شکایتی نمی‌کنند. ما حتی یک بی‌سیم قلابی هم خریده بودیم تا ظاهرمان بیشتر شبیه مأموران شود.

بعد از تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست، پرونده برای رسیدگی به شعبه 11 دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده شاکی‌ها یک به یک به جایگاه رفتند و خواستار مجازات متهمان شدند. در ادامه متهمان به دفاع از خودشان پرداختند.

بعد از اظهارات شاکی‌ها و متهمان پرونده، در پایان قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 686419 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟