هشدار جدی پلیس تهران به خاطر صرافان تقلبی

پلیس پایتخت با صدور اطلاعیه نسبت به کلاهبرداری صرافی‌ها و کیف‌ پول‌های تقلبی هشدار داد و نوشت: سرمایه‌گذاری مردم در ارزهای دیجیتال، شیوه‌های کلاهبرداران در فضای مجازی را نیز تغییر داده است.

به گزارش رکنا، کلاهبرداران با ایجاد صرافی‌های تقلبی، صفحات جعلی فیشینگ و یا تیم های پشتیبانی تقلبی در صدد کلاهبرداری و سرقت از حساب های بانکی شهروندان هستند.

سرمایه‌گذاری ارزی دیجیتال

نوسانات بازار سرمایه‌گذاری و شرایط اقتصادی کشور، مردم را به سمت سرمایه‌گذاری ارزی دیجیتال سوق داده است؛ کلاهبرداران نیز با اطلاع از این موضوع مسیر حرکت خود را تغییر داده و اقدام به کلاهبرداری از هموطنان با عنوان "سرمایه گذاری ارز دیجیتال" می‌کنند که می‌توان به نمونه های زیر اشاره کرد:

صرافی‌ها و کیف پول‌های تقلبی: دنیای ارزهای دیجیتال پر از صرافی‌های متقلبی است که یک‌ شبه به‌ وجود می‌آیند و ناپدید می‌شوند. در مورد استفاده از این صرافی‌ها باید به‌شدت جانب احتیاط را رعایت کنید، زیرا ممکن است ارزهای دیجیتال یا پول نقدتان را به سرقت ببرند.

ضبط اطلاعات محرمانه

صفحات جعلی و فیشینگ: کلاهبرداران در این نوع حمله، آدرس وب‌سایتی را به اشتراک می‌گذارند که دقیقاً مشابه وب‌سایت اصلی یا وب‌سایت جدیدی است که اطلاعات محرمانه شمارا ضبط و سپس از آن‌ها برای هک‌کردن سایر حساب‌ها استفاده می‌کند.

تیم‌های پشتیبانی تقلبی: نوع دیگری از حملات فیشینگ و کلاهبرداری، هنگامی اتفاق می‌افتد که کلاهبرداران ادعا می‌کنند تیم پشتیبانی صرافی خاص هستند و از شما اطلاعات شخصی، واریز وجوه یا رمز عبور را درخواست می‌کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 685648 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟