زلزله های سرپل ذهاب پس لرزه های زلزله سال 96 است

سرپل ذهاب هنوز می لرزد و این پس لرزه ها نشات گرفته از همان زلزله ریشتر بالا در سال 96 است.

رییس شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه گفت: زلزله های  روز دوشنبه و چهارشنبه این هفته در حقیقت از پس لرزه‌های زلزله بزرگ ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ محسوب می‌شود.

به گزارش رکنا، «فرهاد فروزی» روز پنجشنبه افزود: این ۲ زمین لرزه به بزرگی ۴.۸ و ۳.۷ در شهرستان سرپل ذهاب در هفته اخیر در همان گسل زلزله بزرگ آبان ۹۶ اتفاق افتاده است.

روز دوشنبه ساعت ۱۴:۳۹:۵۵ زلزله‌ای به بزرگی ۴.۸ ریشتر حوالی سرپل ذهاب را لرزاند. این زلزله در حد فاصل سرپل ذهاب و قصر شیرین رخ داد و خوشبختانه خسارتی به همراه نداشت.

همچنین صبح دیروز چهارشنبه زلزله ای به بزرگی ۳.۷ ریشتر و عمق ۶ کیلومتر شهرستان سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه را لرزاند.

این دومین زلزله در هفته جاری است که در استان کرمانشاه و شهرستان سرپل ذهاب رخ می دهد اما خوشبختانه خسارات جانی و مادی نداشته است.

زلزله سرپل ذهاب را لرزاند / صبح امروز رخ داد

رییس شبکه لرزه نگاری استان وقوع پیاپی زمین لرزه در منطقه را نتیجه فشار لایه عربستان به سمت فلات ایران دانست و گفت: این تنش ها نشان می دهد که لایه های تخریبی زیر زمین در حال جمع شدن است.

فروزی با اشاره به تجربه زلزله های بزرگ دنیا بیان داشت: انتظار می رود بعد از وقوع یک زلزله بزرگ همانند زلزله آبان ۹۶، دیگر تا مدت ها و شاید تا چند صد سال شاهد وقوع زلزله بزرگ دیگری نباشیم اما پس لرزه ها همچنان ادامه خواهد یافت.

زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

همچنین یکشنبه چهارم آذر ۹۷ زلزله دیگری با قدرت ۶.۴ ریشتر منطقه را لرزاند که منجر به مصدوم شدن ۷۷۱ نفر و خسارت به بیش از چهار هزار واحد مسکونی شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 682640 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟