واژگونی تراکتور در کبودراهنگ جان راننده را گرفت

به گزارش رکنا، سرهنگ رضا عزیزی روز پنجشنبه بیان کرد: راننده تراکتور در حال حمل کود با تریلی یدک به سمت روستا بود که به علت تردد با سرعت بالا در سر پیچ ابتدا تریلی واژگون شده و واژگونی تریلی نیز سبب بر هم خوردن تعادل تراکتور و واژگونی آن شد.

وی اضافه کرد: هر ساله هشت تا ۱۰ تن از روستاییان به علت واژگونی تراکتور در جاده های بین روستایی یا در اراضی کشاورزی جان خود را از دست می دهند و این وسیله نقلیه به علت نداشتن حفاظ و کمربند ایمنی بسیار برای راننده آن ناایمن است.

رییس پلیس راه استان همدان ادامه داد: مهمترین علت واژگون شدن این وسیله نقلیه نداشتن کمک فنر است به گونه ای که در صورت وارد آمدن ضربه ای شدید به چرخ ها و انحراف فرمان به علت نداشتن کمک فنر به سرعت واژگون می شود.

واژگونی تراکتور در کبودراهنگ

سرهنگ عزیزی اظهار داشت: تردد با سرعت مطمئنه، پرهیز از حضور در اراضی دارای شیب شدید برای شخم زمین و پرهیز از تردد با سرعت بالا در پیچ ها می تواند از بروز واژگونی تراکتور جلوگیری کند در غیر اینصورت شاهد واژگونی تراکتور، پرت شدن راننده به خارج از خودرو و جان باختن آن به علت برخورد سر با جسم سخت یا قرار گرفتن و له شدن در زیر تراکتور خواهیم بود.

وی بیان کرد: درصد بالایی از رانندگان تراکتور به علت حضور نداشتن پلیس در مسیرهای فرعی و روستایی گواهینامه و بیمه نامه ندارند همچنین این وسیله نقلیه تک سرنشین بوده در حالیکه بیشتر مواقع چند نفر بر روی بدنه آن سوار می شوند.

استان همدان دارای پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع راه است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 680246 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟