آتش زدن ماشین پیمانکار پروژه انتقال آب بروجن + عکس

به گزارش رکنا، استاندار چهارمحال و بختیاری در ارتباط تلفنی با خبر شبکه جهان بین با تایید این خبر گفت: عده‌ای هنجارشکن ، خودروی پیمانکار پروژه بن به بروجن را به آتش کشیدند.

اقبال عباسی افزود: این افراد خودسَر عصر دیروز برای دومین بار وارد محل آبگیر پروژه شدند و خودروی شخصی پیمانکار را آتش زدند.

وی ضمن محکوم کردن این حرکت خطاب به مسئولان و مردم استان اصفهان گفت: اجازه ندهید این حرکت‌ها، اختلاف بین مردم و مسئولان دو استان را تشدید کند و صرف نظر از اختلافات، اینگونه حرکت‌ها نه تنها هیچ کمکی برای تامین آب اصفهان نمی‌کند بلکه روی پروژه‌های بالا دست به ویژه منطقه کوهرنگ هم تاثیر گذار است.

وی افزود: مسئولان شورای تامین استان اصفهان برابر مصوبه شورای امنیت کشور موظف به تامین امنیت محل این پروژه هستند و نباید اجازه قمه کشی ، تخریب، تهدید و توهین را بدهند.

طرح انتقال آب بن به بروجن یکی از مهم‌ترین طرح‌ها برای تامین آب شرب نیمی از جمعیت این استان است که قرار است با اجرای آن مشکل کمبود آب بیش از نیمی از مردم استان چهارمحال و بختیاری حل شود. خط لوله‌ای که از بن آغاز می‌شود و شهر‌های سامان، فرخشهر، سفیددشت، شهرکرد، فرادنبه و بروجن را سیراب می‌کند.

این طرح نخستین بار در سفر رئیس دولت نهم به چهارمحال و بختیاری و در نشست هیأت دولت در استان به عنوان طرحی ملی تصویب شد و کار لوله گذاری در دولت دهم به طور رسمی آغاز شد.

با آغاز بکار دولت یازدهم، طرح انتقال آب بن به بروجن برای دومین بار در هیأت دولت تصویب شد و معاون اول رئیس‌جمهور دستور آغاز عملیات اجرایی بخش دوم این طرح را به صورت ویدئوکنفرانس صادر و تأکید کرد این طرح باید طبق برنامه زمان بندی تا پایان سال ۹۶ به بهره‌برداری برسد؛ البته وعده بهره‌برداری از این طرح را وزیر وقت نیرو در سال ۹۵ هم داده بود که محقق نشد.

خط انتقال آب بن به بروجن حدود ۱۱۰ کیلومتر مسافت دارد، البته اجرای آبگیر و حدود چندصد متری از این شبکه در خاک استان همجوار است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 678557 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟