شناسایی و دستگیری تبلیغ کننده سایت‌های قمار و شرط‌بندی

به سرهنگ روح الله شهبازی پور رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه‌و بویراحمد در تشریح این خبر گفت: طی رصد و پایش کارشناسان پلیس فتا، پیج اینستاگرامی که اقدام‌ به انتشار تبلیغ سایتهای شرط‌بندی و قمار می‌کرد، شناسایی و موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرارگرفت.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات مربوطه و تحلیل مستندات جمع‌آوری گردیده و با بررسی اطلاعاتی و تخصصی، گرداننده سایت مربوطه را شناسایی کردند، در نهایت متهم در یک اقدام پلیسی طی هماهنگی با مرجع قضایی شناسایی و دستگیر شد.

وی در ادامه افزود: متهم در بازجویی های انجام شده در ابتدا منکر ارتکاب جرم انتسابی شد ولی در مواجه شدن با مدارک، مستندات و ادله دیجیتال جمع‌آوری گردیده به جرم خود اعتراف کرد و انگیزه خود را کسب درآمد و منفعت مالی اعلام نمود، در نهایت مستندات تکمیل و پرونده به همراه متهم به مقامات ذی صلاح قانونی ارجاع شد.

این مقام انتظامی هشدار داد: با توجه به اینکه فعالیت سایت‌های شرط‌بندی عمدتاً به‌عنوان مصادیق قمار شناخته‌شده و ازنظر قانونی انجام هرگونه شرط‌بندی و قماربازی از طریق فضای مجازی همان‌گونه که در فضای حقیقی ممنوعیت دارد در فضای مجازی نیز دارای ممنوعیت هست و پلیس فتا نیز در صورت برخورد با این‌گونه فعالیت‌ها با آن‌ها برخورد خواهد کرد لذا هرگونه فعالیتی در فضای مجازی باید بامطالعه و عالمانه انجام شود تا در دام کلاه‌برداران و شیادان گرفتار نشوید.

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 671326 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟