فیلم لحظه سقوط شادمهر و دوستش از زیپ لاین در بوشهر + جزئیات 12+
حجم ویدیو: 3.62M | مدت زمان ویدیو: 00:00:34

2 جوان پس از سقوط از زیپ لاین کشته و به کما رفتند.

چشم در چشم با مرگ در کوهستان (+عکس)

به گزارش رکنا، گروه هشت نفره‌ای که به منطقه کوهستانی دشتستان بوشهر رفته بودند تا با ورزش زیپ‌ لاین، اوج هیجان و آدرنالین بالا را تجربه کنند، به خواب‌هم نمی‌دیدند با مرگ چشم در چشم شوند و یکی از آنها در اثر حادثه جانش را از دست دهد و دیگری به کما برود.

 پنجشنبه هفتم اسفندماه اتفاق افتاده اما به‌تازگی ویدئوی سقوط دو نفر از زیپ‌ لاین در فضای مجازی منتشر شده است.

حرف و حدیث‌ها در مورد این حادثه متفاوت است و هیچ‌کس اطلاع درستی از ماجرا ندارد. یکی از شاهدان این حادث گفت: «روز حادثه من هم آنجا بودم. تا جایی‌که می‌دانم اینها یک گروه هشت نفره بودند که هفت نفرشان حتی یک‌بار هم سوار زیپ‌ لاین نشده بودند و تنها سرپرست‌شان تجربه این کار را داشت. آن روز بعضی از اعضای گروه، کارگاه زیپ‌ لاین را نصب کرده و از سمتی به سمت دیگر رفتند. زمانی که تیم دوم می‌خواست کار را اجرا کند، یک طرف کارگاه را به درختی بستند که در سنگ بود و ریشه در خاک نداشت که محکم باشد. درخت از پایین‌ترین قسمت شکسته و زیپ‌ لاین سقوط کرد که پس از سقوط با یکی از اعضای گروه به نام شادمهر برخورد و او از ارتفاع چهار تا پنج متری سقوط کرد. در اثر این سقوط، سرش به‌شدت آسیب دید و هم‌اکنون نیز در کما به‌سر می‌برد. آن دو نفر هم که روی زیپ‌ لاین بودند، یک نفرشان پس از ا نتقال به بیمارستان فوت کرد و دیگری با وجود شکستگی‌های متعدد وضعیت جسمی مناسبی دارد و نگران‌کننده نیست.»

این شاهد حادثه گفت: «زیپ‌ لاین، جزو رشته‌ کوهنوردی نیست و این هفت نفر هم برخلاف آنچه که در رسانه‌ها گفته شده است، سنگ‌نورد و غارنورد نبودند و تجربه کار کردن با زیپ‌ لاین را نداشتند. آنها بدون این‌که علم و دانش انجام این کار را داشته باشند، اقدام به انجام زیپ‌ لاین کرده بودند. نمی‌دانستند وقتی دو نفر سوار زیپ‌ لاین می‌شوند، چه نیروی بزرگی به کارگاه وارد می‌شود. به این فکر نکردند که شاید کرم این درخت را سست و ناپایدار کرده باشد. این درخت ریشه در سنگ داشت و شکستگی‌اش هم مشخص بود. درخت ضعیف از یک طرف و نیروی قوی وارد شده به کارگاه از طرف دیگر، همگی دست به دست هم دادند تا این حادثه تلخ رخ دهد.»

وی ادامه داد: «به جوانان عزیز توصیه می‌کنم که حتما با افراد کاربلد و آموزش‌دیده که نسبت به رعایت ایمنی در زمان انجام ورزش مقید هستند، کار کنند تا خدای نکرده دچار حوادث تلخ اینچنینی نشوند. در مورد این حادثه، حتی گروه‌های بین‌المللی کوهنوردی هم بحث و گفت‌وگو کردند که مایه آبروریزی کوهنوردی ایران شد.»آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 669263 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟