عکس / کشف گنج اشکانیان در تاکستان

سکه های مسی که متعلق به دوره اشکانیان است، کشف شد.

به گزارش رکنا، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان : در کاوش‌های اخیر صورت گرفته در منطقه خله کوه این شهرستان 10 سکه مسی که احتمالاً متعلق به دوره اشکانیان است، کشف شد.

حسین رجبی، دادستان عمومی و انقلاب تاکستان در حاشیه بازدید شبانه از کشف۱۰ سکه مسی متعلق به دوره اشکانیان در تاکستانگشت‌های بسیج رضویون در مورد کاوش‌های اخیر شهرستان تاکستان، گفت : کاوش‌های صورت گرفته، بخشی در خله کوه توسط میراث فرهنگی در راستای وظایف و برنامه‌های سالانه آن اداره و بخشی دیگر در یکی از مناطق شهرستان در راستای صیانت از حقوق عامه و بیت‌المال با توجه به پرونده جریانی و اطلاعات دریافتی مبنی بر وقوع کاوش‌های غیرمجاز انجام شده است.

کشف سکه های قدیمی در تاکستان

وی افزود: پس از تشکیل پرونده جهت کشف حقیقت با انجام آزمایش‌های لازم، یکی از مکان‌هایی که قبلاً کاوش شده بود مجدداً با حضور مسئولان قضایی، انتظامی، اجرایی و میراث فرهنگی استان و شهرستان و با نظارت کامل دستگاه قضایی، مورد بررسی و کاوش قرار گرفت.

رجبی اضافه کرد: با توجه به آثار باقیمانده در عمق حدود چهار متری زمین از قبیل پاکت‌های ساندیس که مربوط به‌سال ۸۵-۸۶ بود، مشخص شد که سال‌ها قبل این مکان توسط افرادی مورد حفاری قرار گرفته است.

این مقام قضایی به کشفیات حاصله توسط سازمان‌های مربوط اشاره کرد و بیان داشت: پس از بررسی دقیق، تعداد ۱۰ سکه مسی با توجه به نظر اولیه کارشناسان که احتمالاً متعلق به دوره اشکانیان است، کشف و ضمیمه پرونده شد.

وی در ادامه از امت حزب‌الله و مردم مؤمن شهرستان درخواست کرد جهت صیانت از حقوق عامه و بیت‌المال، هر گونه اطلاعاتی در خصوص کاوشگران غیرمجاز دارند از طریق سامانه پیامکی و تصویری شماره ۰۹۳۳۱۰۰۷۳۴۳ به دادستانی تاکستان اعلام کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 669170 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟