فیلم گفتگو با قهرمان 9 ساله در شیراز
حجم ویدیو: 12.72M | مدت زمان ویدیو: 00:01:45

پسر 9 ساله شیرازی به نام محمدطاها آرمند در حادثه آتش سوزی جان 4 دوست خود را نجات داد.

به گزارش اختصاصی رکنا، خودروی ون همسایه محمدطاها محل بازی بچه ها شده بود. همسایه شان آشپزخانه غذاهای خانگی داشت و با آن خودرو غذای بیرون بر به دست مردم می رساند.

پسر همسایه به نام امیرمحمد دلش نمی آمد تنهایی در ون پدرش بازی کند و بدون حضور دوستانش از بازی کیف نمی کرد.

یک ماه پیش بود که صدای خنده و بازی بچه ها مثل خیلی روزهای دیگر از ماشین پدر امیرمحمد شنیده می شد.

محمد طاهای 9 ساله و برادر چهارده ساله اش به نام محمد حسین هم در ماشین بودند. آنها دختر عمه دو ساله خود به نام مرسانا و پسردایی 14 ساله شان به نام علی اصغر را هم با خود برده بودند.

آتش و دود از خودروی ون زبانه کشید

در خودرو ون پدر امیرمحمد همیشه یک گاز کوچک برای گرم کردن غذاها وجود داشت.هیچ کس نمی داند که یک ماه قبل در لحظه وقوع آن حادثه هولناک چه اتفاقی باعث شد که آن گاز کوچک شعله ور شد.

در یک ثانیه صدای خنده و بازی بچه ها تبدیل شد به جیغ و وحشت.شعله های آتش در ماشین زبانه می کشیدند.ریموت در ون سوخته بود و در بدون آن باز نمی شد.

بچه ها در خودرو محبوس شده بودند و همه چیز برای خلق یک فاجعه مهیا بود که شهامت و فداکاری محمدطاها روی این فاجعه خط بطلان کشید.

محمدطاها بچه ها را از آتش نجات داد

پدر محمدطاها در گفتگو با خبرنگار رکنا در مورد این حادثه گفت:«آن روز وقتی خودرو آتش گرفت،در خودرو باز نمی شد.محمدطاها خیلی سریع شیشه را شکسته بود و اول از همه مرسانای دو ساله را از شیشه بیرون داده بود.پسر بزرگم و یکی دیگر از بچه ها به خاطر اسنشتاق گاز و دود بیهوش شده بودند که محمد طاها با چند سیلی آنها را کمی به هوش آورده بود و کمک کرده بود بیرون بروند.بعد هم چهارمین کودک را بیرون فرستاده بود و آخر سر خودش خارج شده بود.»

محمد طاها مدت زمان بیشتری نسبت به بقیه در آتش مانده بود تا بتواند جان هر چهار نفر را نجات دهد.برای همین دچار سوختگی شدیدی شد:«پسرم 8 روز در آی سیو بیمارستان بستری بود.جراحی پیوند پوست به دست و صورتش انجام شد و روز گذشته بعد از یک ماه از بیمارستان ترخیص شد.»

اگر محمدطاها نبود همه بچه ها از بین می رفتند

پدر محمدطاها در ادامه گفت:«امدادگران آتش نشانی می گفتند اگر محمدطاها شیشه را نمی شکست شاید بچه ها در میان دود و آتش از بین می رفتند.»

پدر محمدطاها از داخل بیمارستان با رکنا گفتگو کرد.در حالی که مادر محمدطاها در اتاق عمل بیمارستان مشغول وضع حمل بود،خانواده منتظر به دنیا آمدن خواهر محمدطاها به نام السانا هستند.این روزها حال خانواده آرمند حال خوشی است.برگشتن سلامتی محمدطاهای فداکار و تولد خواهرش،جانی دوباره به روح شادمانی این خانواده بخشیده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 668956 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟