دستگیری 9 قاچاقچی خطرناک در مرز تایباد

مرزبانان هنگ مرزی تایباد در چند عملیات مجزا دست قاچاقچیان مواد مخدر و سودجویانی که قصد قاچاق 3میلیارد ریال وجه نقد را داشتند برای قانون رو کردند و با دستگیری 9قاچاقچی یک‌بار دیگر ثابت کردند که در تأمین امنیت مرزهای کشور، هیچ تعللی از خود نشان نخواهند داد.

 در پرونده نخست که تعدادی سودجو با انتقال صدها میلیون تومان وجه نقد به خارج از کشور، قصد ضربه زدن به اقتصاد کشور را داشتند، با هوشیاری مرزبانان ناکام ماندند.

به گزارش رکنا، در این راستا، مرزبانان هنگ تایباد در ایستگاه ایست و بازرسی هفده شهریور، با اشراف اطلاعاتی موفق شدند 6قاچاقچی خارجی را قبل از خروج از کشور شناسایی و دستگیر کنند.

مرزبانان در بازرسی وسایل همراه این افراد، مبلغ 2‌میلیارد‌و‌810‌میلیون ریال وجه نقد را کشف کردند که این وجوه ضمیمه پرونده شد و متهمان به همراه پرونده تشکیل شده، برای سیر مراحل قانونی به مراجع ذی‌صلاح معرفی شدند.

مرزبانان این هنگ مرزی در ادامه عملیات‌های همیشگی‌شان که برخورد با سوداگران مرگ است نیز توانستند راز محموله‌ بزرگی از قاچاق مواد مخدر را کشف کنند.

در این پرونده قاچاقچیان قصد داشتند محموله سنگینی از انواع موادمخدر را که به شکل‌ ماهرانه‌ای درون وسایل نقلیه و معده خود جاساز کرده بودند را وارد کشور کنند که با هوشیاری مرزبانان، وارد یک تقابل مسلحانه شدند.

مرزبانان در نهایت موفق به کشف 130‌کیلو و 440‌گرم مواد‌مخدر از نوع تریاک، 60 کیلوگرم حشیش و همچنین 65‌بسته مواد بلعی به وزن یک کیلو و 508‌گرم از نوع هروئین فشرده شدند و 3متهم را نیز دستگیر کردند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 668505 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟