نجات 2 جوان 16 ساله و 18 ساله از زیر آوار در سمنان

2 نفر که در پی تخریب غیر اصولی ساختمانی در خیابان کهنه دژ زیرآوار گرفتار شده بودند نجات پیدا کردند.

به گزارش رکنا، رییس سازمان آتش نشانی شهرداری سمنان از اعزام ۳دستگاه خودرو و ۹نفر آتش نشان از ایستگاه شماره ۲و ۱ سازمان آتش نشانی برای امداد رسانی این حادثه خبر داد و گفت: این حادثه با تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد و ستاد فرماندهی نیز سریعا نیرو‌های آتش نشانی ایستگاه شماره ۲ و ۱ سازمان را به طور همزمان به محل اعزام کرد.

سعید اسمعیل پور گفت: آتش نشانان بلافاصله پس از رسیدن مشاهده کردند که بنا به دلایل تخریب غیر اصولی و عدم رعایت نکات ایمنی در تخریب ساختمان توسط کارگران این خانه قدیمی فرو ریخته و باعث محبوسی شدن دو کارگر ۱۶و ۱۸ ساله در زیر خروار‌ها خاک شده است.

وی افزود: آتش نشانان بلافاصله با رعایت نکات ایمنی و کشیدن نوار خطر در محدوده عملیاتی و امن کردن اطراف ساختمان فرو ریخته جهت جلوگیری از هر لرزش و با دقت کامل در امر امدادرسانی اینگونه حوادث ۲ فرد گرفتار در زیر آوار را پیدا کرده و جهت مداوا تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل دادند.

وی در پایان ضمن تاکید بر اینکه این حادثه خوشبختانه تلفات جانی نداشته به کارفرمایان و کارگران ساختمان توصیه کرد در هنگام تخریب ساختمان‌های فرسوده و یا کار در کارگاه‌های ساختمانی اصول تخریب و ایمنی کار در این فضا‌ها را رعایت کرده تا شاهد حوادث اینچنینی نباشیمآخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 665340 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟