بازداشت مرد نامرئی در تهران / درگاه جعلی او را پولدار کرد

کلاهبردار حرفه ای در تهران توسط پلیس دستگیر شد.

به گزارش رکنا، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری مردی که با ایجاد درگاه جعلی (خرید شارژ) در شبکه‌های اجتماعی اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب هموطنان کرده بود، خبر داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی، گفت: یکی از شهروندان به پلیس فتا پایتخت مراجعه و اظهار داشت برای خرید شارژ در فضای مجازی اقدام کردم و مبلغ حدود 42 میلیون تومان از حساب بانکی‌ ام به صورت غیر مجاز برداشت شده است، در همین راستا پرونده اولیه تشکیل شد.

این مقام انتظامی بیان کرد: شاکی در ادامه اظهار داشت برای خرید شارژ به درگاه پرداخت هدایت شده و پس از درج اطلاعات حساب بانکی تراکنش ناموفق داشته و مبالغی از حساب بانکی وی به صورت غیر مجاز برداشت شده است که پس از بررسی متوجه شده در دام کلاهبرداران اینترنتی افتاده است .

کلاهبردار حرفه ای در تهران بازداشت شد

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا پایتخت موضوع را در دستور کار قرار دادند و اقدامات پلیسی خود را در این زمینه آغاز کردند و با تحقیقات همه جانبه مجرم را در فضای مجازی شناسایی کرده و هویت وی برای پلیس محرز شد.

گودرزی عنوان داشت: در ادامه روند تحقیقات پرونده،با به دست آمدن اطلاعات محل سکونت متهم و پس از تشریفات قضایی این مجرم اینترنتی دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا تهران بزرگ منتقل شد.

وی خاطر نشان کرد: متهم پس از انتقال به پلیس فتا پایتخت پرده از اعمال مجرمانه خود برداشت و اظهار داشت یک سایت خرید شارژ راه اندازی کرده و با طراحی یک درگاه جعلی در این سایت و تبلیغات گسترده با عنوان شارژ ارزان قیمت اقدام به کلاهبرداری از مراجعه کنندگان به سایت می کردم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: فریب تبلیغات اغوا کننده و دروغین خریدهای آنلاین با قیمت های ارزان تر را نخورند و برای انجام یک خرید اینترنتی موفق حتما از سایت های دارای نماد اعتماد الکترونیک استفاده کنند و آدرس url سایت موردنظر را حتی المقدور بصورت دستی وارد نمایند و پیامک رمز یکبار مصرف که حاوی اطلاعاتی از تراکنش شامل مبلغ،نوع تراکنش و ... می باشد را با خرید اینترنتی خود مطابقت دهند،همچنین در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 661066 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟