دزد از ترس آبرویش خودکشی کرد / در کرج رخ داد

به گزارش رکنا ، سرهنگ ضرغام آذین، سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ در این خصوص گفت: سارقی در روزهای اخیر دستگیر شد که تخصص او سرقت خودروهای نیسان است و در آخرین مورد در تهران اقدام به سرقت یک نیسان کرده و پس از مشاهده او، همکاران انتظامی او را تا کرج تعقیب کردند.

تیراندازی ماموران به سوی خودروی سارق

وی در خصوص جزئیات تعقیب و گریز، افزود: پس از این که او به هشدار پلیس توجهی نکرد و عدم توجه او به این دستورات را مشاهده کردند، ماموران انتظامی اقدام به تیراندازی کردند و توانستند خودروی او را متوقف کنند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: پس از تیراندازی ماموران او از خودرو پیاده شد و به صورت پیاده اقدام به فرار می کند و خود را از روی پل یک زیرگذر در حوالی شهر کرج به سمت پایین پرتاب کرده و این اقدام را با هدف خودکشی انجام می دهد اما او از این اتفاق جان سالم به در می برد.

سارق از ترس آبرویش به خودکشی دست زد

متهم این پرونده با طرح این ادعا که نخستین بار است اقدام به سرقت کرده، در خصوص انگیزه های خود گفت آبرو دارم و زمانی که متوجه شدم ممکن است دستگیر شوم و آبرویم برود اقدام به خودکشی کردم. 35 سال سن دارم و از روی ناچاری و فقر اقدام به سرقت کرده ام.

او ادامه داد: متاهل هستم و فرزند دارم و برای گذران زندگی اقدام به سرقت خودرو کردم. سابقه کیفری نداشته و به شدت پشیمان هستم.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ ضمن هشدار به شهروندان تصریح کرد: این قبیل سرقت ها همواره به علت عدم استفاده از دزدگیر و قفل فرمان و پدال انجام می شود و این تجهیزات تا حد زیادی می تواند سرعت متهمین را کاهش دهد و حتی بعضا آن ها را از سرقت منصرف کند.

به گفته برخی مسئولین در سال 99 به علت شیوع کرونا و به دنبال آن سخت تر شدن وضعیت اقتصادی جامعه درصد اندکی جرائم و به خصوص سرقت با افزایش همراه شده است. اتفاقی که زمانی ابعاد بیشتری پیدا می کند که متوجه می شویم تعداد قابل توجهی از این مجرمین سابقه قبلی نداشته و برای نخستین بار است که دستگیر شده و یا اقدام به اعمال مجرمانه می کنند. خصیصه ای که نشان می دهد مشکلات اقتصادی در افزایش وقوع جرم نقش مستقیم داشته است. سارقینی که بعضا هر کدام از راه های قانونی اقدام به کسب درآمد می کرده اند.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 660552 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟