زندگی زیرزمینی زنان کارتن خواب  + فیلم
حجم ویدیو: 9.31M | مدت زمان ویدیو: 00:01:16

به گزارش رکنا: به تازگی فیلمی از زندگی سخت زنان کارتن خواب در سبزوار دست به دست بین کاربران فضای مجازی می‌چرخد.

در ابتدای فیلم مردی جوانی که در کنار جاده ایستاده است،می‌گوید: امروز دوم بهمن ماه 1399 ،الان ساعت 9 شب است و دمای هوا به منفی 2 درجه زیر صفر رسیده. در این سرما و زیر یکی ازپل‌های کمربندی سبزواز زنان کارتن خواب زندگی می‌کنند.

سپس چندزن در قاب دوربین قرار می‌گیرند که دور یک آتش حلقه زده‌اند تا شاید سوز استخوان سوز شب زمستانی را سر کنند.

بی شک تماشای این فیلم قلب هر بیننده‌ای را به درد می‌آورد، سر کردن یک شب زمستانی چند زن بی سرپرست و کارتن خواب در یکی از شهرستان‌های استان پهناور خراسان رضوی کمی عجیب و غریب به نظر می‌رسد. این درحالی است که بهمن ماه سال 1398 یعنی درست یک سال قبل از اینکه فیلمی از کارتن خوابی زنان در سبزوار پخش شود رییس اداره بهزیستی سبزوار در حاشیه بهره برداری این مرکز به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از نیازهای اولیه این شهر راه اندازی مرکز (شلتر) سرپناه شبانه برای پذیرش افراد معتاد و بی خانمان بود.

کارتن خواب ها زیر زمین تهران چه می کنند؟ + فیلم

مرضیه کسرایی فر افزود: این مرکز با ظرفیت پذیرش ۶۰ نفر با همکاری شهرداری، شورای شهر و ستاد بازآفرینی محلات ایجاد شد و فضای این مرکز از طریق شهرداری در اختیار موسسه خیریه زیر پوشش بهزیستی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: افراد معتاد و بی خانمان عصر هر روز در این سرپناه شبانه پذیرش می شوند و با یک وعده غذای گرم شام و صبحانه از آنها پذیرایی می شود.

شهردار سبزوار گفت: این گرمخانه با هدف حمایت از آسیب‌دیدگان اجتماعی و اسکان افراد بی ‌سرپناه و کارتن خواب در فصل سرما نخستین گرمخانه شهر سبزوار است.

سیدعلی کوشکی افزود: این گرمخانه که با همیاری اداره بهزیستی راه اندازی شده است شرایط بهتری برای اسکان افراد فاقد سرپناه این شهرستان در فصل سرما فراهم آورده است.

این روزها نام سبزوار با نام علی اصغر عنابستانی بیشتر شنیده شده است ،نماینده مجلسی که وقتی سرباز وظیفه راهور مانع تردد غیرمجاز او در خط ویژه شد با او درگیر شد.همین درگیری باعث شد حواشی زیادی برای این نماینده مجلس به وجود می‌آورد. حالا این سوال به وجود می‌آید که نماینده مردم شریف سبزوار به جای اینکه دغدغه رد شدن از خط ویژه اتوبوس بی آر تی را داشته باشد فکری به حال زنان کارتن خواب و بی سرپرستی کند که  در سرمای زمستان جانشان در خطر است.

 

 

کدخبر: 655463 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟