مرگ دردناک 18 زن و مرد زنجانی / علت چه بود ؟

مدیرکل پزشکی قانونی زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 18 نفر در زنجان بر اثر استنشاق گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست داده اند.

به گزارش رکنا، ستاره مدیرکل پزشکی قانونی زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۸ نفر در زنجان بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست داده اند.

او افزود: از این تعداد فوتی‌ ۱۳ نفر متعلق به شهر زنجان، 2 نفر شهرستان ابهر و 3 نفر از خدابنده بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی زنجان گفت: میزان فوتی‌های ناشی از گازگرفتگی در زنجان نسبت به پارسال ۳ و نیم برابر افزایش یافته است.

خسرو شاهی قائم مقام اورژانس زنجان هم گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶۶ مورد تماس با موضوع مسمومیت با گاز مونوکسید کربن داشته ایم که به دنبال آن تکنسین‌های اورژانس زنجان سریعا به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: مکش نامناسب یا عدم مکش لوله‌های بخاری گازی یا نفتی، سوختن ناقص نفت بخاری، هرگونه نقص در شومینه گازی یا سوختن ناقص شومینه‌هایی که سوخت آن‌ها چوب است، سوختن ناقص ذغال (در منقل‌هایی که برای کرسی استفاده می‌شود)، نقص اجاق خوراک‌پزی، سوختن ناقص یا نامناسب آبگرمکن ژنراتور‌های خانگی، از دلایل عمده مسمومیت با گاز مونواکسید کربن می باشد.

خسروشاهی ادامه داد: استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد، حصول اطمینان از مکش کامل و مناسب لوله‌های بخاری‌ها، بازبینی صحت کار وسایل گرمایشی و باز بودن مسیر دودکش ها به هت پیشگیری از مسمومیت های ناشی از گازگرفتگی امری لازم و ضروری است.

سردرد، سرگیجه، استفراغ و کاهش سطح هوشیاری از جمله نشانه‌های مسمومیت با گاز مونواکسید کربن است که اولین و مهمترین اقدام جهت نجات فردی که دچار مسمومیت با مونوکسید کربن رساندن اکسیژن (هوای تازه) به فرد مسموم و سپس قطع منبع نشت گاز و تماس با اورژانس ۱۱۵ می باشد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 654497 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟