احتمال اجباری کردن پیوستن صنوف به سامانه مها

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از احتمال اجباری شدن پیوستن صنوف به سامانه مرکز هشدار الکترونیک خبر داد و گفت: این سامانه با برخورداری از ضمانت اجرای بالا در پیشگیری از وقوع جرم موثر بوده و در صورت سرقت، ماموران در کمترین زمان ممکن در محل حاضر شده و اقدامات پلیسی را انجام می‌دهند.

به گزارش رکنا، سرهنگ "جلیل موقوفه ای"، بیان داشت: چندسالی است که سامانه‌ مها که برگرفته از حروف اول سه عبارت مرکز هشدار الکترونیک است، راه‌اندازی شده است. سامانه‌ای که اماکن مختلف اعم از تجاری، اداری و حتی مسکونی را به مراکز انتظامی متصل کرده و در صورت بروز هرگونه موارد امنیتی نظیر سرقت و ... پلیس را در جریان آنچه رخ داده قرار می‌دهد.

وی عنوان کرد: با این وجود میزان استفاده از این سامانه آنطور که انتظار می‌رفت نبوده و تعداد قابل توجهی از اماکن به ویژه اماکن تجاری و اداری هنوز به آن نپیوسته‌اند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در درباره این سامانه ابراز داشت: سامانه مها سامانه بسیار خوبی است که من توصیه می‌کنم حتما در مراکز تجاری، اداری، مغازه ها و حتی منازل مسکونی مورد استفاده قرار بگیرد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه این سامانه در ارتباط مسقیم با مراکز انتظامی قرار دارد، افزود: ضمانت اجرایی مها بسیار بالاست و در صورت اعلام گزارش موارد مشکوک و مجرمانه اعم از سرقت و ... ماموران در کمترین زمان ممکن در محل حاضر شده و اقدامات پلیسی را انجام می‌دهند.

موقوفه‌ای با بیان اینکه پلیس رسیدگی به تمام موارد مجرمانه و سرقت ‌ها را وظیفه خود می‌داند، گفت: اما موضوعی که وجود دارد این است که در برخی موارد مالکان بعد از وقوع سرقت متوجه سرقت اموال خود شده و با پلیس تماس می‌گیرند، اما با استفاده از سامانه مها حتی اگر مالک یا متصدی در محل نیز حضور نداشته باشد، بلافاصله موضوع به پلیس مخابره خواهد شد.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور پایتخت ادامه داد: به همین علت صبح امروز شاهد بار سنگین ترافیکی در این محدوده بودیم که با حضور عوامل پلیس راهور و آمدن به موقع جرثقیل و انتقال این خودرو به لاین کندرو از بار ترافیکی کاسته شد و جریان ترافیک به حالت اولیه بازگشت.

رنجبر از رانندگان خودورها خواست: تا قبل از حرکت از سالم بودن سیستم های خودور مطمئن شوند و سپس اقدام به حرکت کنند تا دیگر شاهد بروز این گونه حوادث نباشیم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 653808 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟