کشف 6 مزرعه استخراج بیت کوین در سیستان و بلوچستان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: در روزهای اخیر ۶ مرکز استخراج بیت کوین در سطح شهرستان زاهدان شناسایی و جمع‌آوری شد.
خلیل عوض‌زاده  در زاهدان اظهارداشت: در روزهای اخیر در راستای مدیریت کاهش مصرف برق جمع‌آوری ماینرهای استخراج ارز دیجیتال در دستور کار قرار گرفته و در این راستا 6 مرکز استخراج رمز ارز "بیت کوین" در سطح شهرستان زاهدان شناسایی و جمع‌آوری شده است.
به گزارش رکنا، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه 150 دستگاه استخراج یا به اصطلاح عامیانه "ماینر" در این مراکز ضبط شده، افزود: متاسفانه استفاده غیرمجاز از ماینرها سهم قابل توجهی در افزایش مصرف برق و وارد آمدن فشار به نیروگاه‌های تولید برق دارند.
وی خاطرنشان کرد: نیروهای امور برق سطح استان شناسایی مراکز غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال و به اصطلاح "فارم‌ها" را در دستور کار دارند و از مردم هم در این زمینه درخواست همکاری داریم و از طرفی پاداش تا سقف 20 میلیون تومان برای معرفی کنندگان فارم‌های غیرمجاز تعیین کرده‌ایم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در حال حاضر ساز و کار اخذ مجوز جهت راه‌اندازی مراکز مجاز استخراج رمز ارزهای دیجیتال در کشور فراهم شده و توصیه می‌شود علاقه‌مندان این زمینه از طیرق قانونی اقدام کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 650921 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟