دستگیری 4 گروه شکارچی متخلف در فارس

اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس از دستگیری چهار گروه شکارچی غیرمجاز طی هفت روز گذشته در منطقه حفاظت شده ​ بهرام گور و ارتفاعات شهرستان شیراز خبر داد.
به گزارش رکنا،  مهدی پور رئیس پارک ملی قطرویه گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی قطرویه در جریان بازرسی از دو منزل در سیرجان یک سر تاکسیدرمی کل وحشی و یک باقرقره ضبط کردند.
او افزود: ​ در پی اخذ نیابت قضایی از دادستانی شهرستان سیرجان و در معیت پلیس اطلاعات و امنیت این شهرستان از دو منزل، به منظور کشف آثار و ادوات شکار بازرسی به عمل آمد.
مهدی پور بیان داشت: طی این بازرسی ماموران​ موفق به کشف و ضبط یک عدد سر تاکسیدرمی کل وحشی و یک باقرقره به همراه یک قبضه سلاح ساچمه زنی مجاز شده که مراتب جهت سیر مراحل قانونی صورت جلسه و به مقامات قضایی تحویل داده شد.
پارک ملی قطرویه و منطقه حفاظت شده بهرام گور در شرق شهرستان نیریز و در مرز استان فارس و کرمان و در حوزه سیاسی استان‌های کرمان، یزد و فارس واقع شده است.
ابراهیم حیدری رئیس اداره حفاظت محیط زیست شیراز هم گفت: نیرو‌های پرتلاش یگان حفاظت محیط زیست شیراز طی دو عملیات جداگانه که ساعت‌ها در کوه‌های اطراف شیراز به‌طول انجامید موفق به دستگیری دو گروه شکارچی شدند.
او افزود: نیرو‌های یگان با زیر نظر گرفتن متخلفان شکار و صید پرندگان و انجام عملیات کمین، این دو گروه متخلف را دستگیر که از آن‌ها تعداد ۲ قبضه اسلحه غیر مجاز شکاری , ۳ قبضه اسلحه مجاز شکاری , ۷ قطعه کبک و تعداد ۴ رشته تور زنده گیری پرنده کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شیراز تصریح کرد: در این مورد پرونده قضایی به منظور سیر مراحل قانونی تشکیل و به مقامات قضایی ارجاع خواهد شد.

مهدی پور رییس پارک ملی قطرویه گفت: ۴ شکارچی متخلف قبل از شکار در دام محیط بانان این پارک گرفتار شدند.

او اظهار داشت: از این متخلفان، یک قبضه سلاح ساچمه زنی یک لول مجاز (استفاده غیرمجاز از سلاح دیگران) به همراه ده عدد فشنگ چارپاره، هشت عدد فشنگ ساچمه زنی، یک دستگاه دوربین چشمی و کوله پشتی کشف و ضبط شد.

رئیس پارک ملی قطرویه و منطقه حفاظت شده بهرام گور تصریح کرد: در پی دستگیری دو گروه از متخلفان در منطقه‌ی حفاظت شده بهرام گور تعداد دو قبضه سلاح کشف و ضبط شد.

مهدی پور اظهار داشت: از متخلفان، دو قبضه سلاح ساچمه زنی تک لول ایرانی و دولول ترکیه‌ای که فاقد اعتبار بوده و چندین سال از اعتبار آن گذشته و همچنین، ​ لاشه دو قطعه کبک و تیهو وحشی و تعداد شش عدد فشنگ ساچمه زنی کشف و ضبط شد.

رئیس پارک ملی قطرویه، ضمن قدردانی از پرسنل خدوم نیروی انتظامی بابت همکاری در دستگیری متخلفان بیان داشت: این بازداشت نیز با همکاری پاسگاه انتظامی بنه کلاغی در مناطق آزاد هم جوار با منطقه حفاظت شده بهرام گور انجام گرفته است.

او تصریح کرد:​ پرونده قضایی متخلفان به منظور سیر مراحل قانونی تشکیل و به مقامات قضایی ارجاع شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 648857 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟