حمله مرگبار توپخانه ای به جسن عروسی در یمن + عکس

 تلویزیون العربی قطر به نقل از مرکز رسانه‌ای «تیپ غول‌ها» (نیروهای وفادار به «عبد ربه منصور هادی» و مورد حمایت عربستان) اعلام کرد که در اثر حمله توپخانه ای به یک مراسم جشن عروسی در الحدیده واقع در غرب یمن ۵ زن کشته و هفت زن دیگر نیز زخمی شدند.
به گزارش رکنا،  این مرکز در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اثر شلیک یک گلوله توپ در عصر جمعه به یک سالن عروسی زنان، ۵ زن کشته و ۷ نفر دیگر زخمی شدند.
در این بیانیه به نقل از شاهدان عینی بدون اشاره به جزئیات شلیک توپخانه ادعا شده که، این گلوله از نزدیکی یکی از پارک‌های تحت کنترل حوثی‌ها در شرق الحدیده شلیک شده است.
طرفداران منصور هادی ادعا کرده اند که انصارالله این گلوله توپ را شلیک کرده در حالی که بندر و شهر الحدیده در کنترل نیروهای انصارالله است.
این در حالی است که به نقل از رسانه عربی، انصارالله، نیروهای طرفدار دولت فراری و مستعفی یمن را به دست داشتن در پشت قضیه حمله به سالن عروسی در الحدیده متهم می‌کنند.
آژانس «صبا» خبرگزاری یمن به نقل از «محمد قحیم» جانشین استاندار الحدیده اعلام کرد: در این حمله دروازه تالار عروسی «منصوره» در منطقه «الحوک» الحدیده مورد هدف قرار گرفته است.
پیش‌تر نیز منابع نظامی یمنی گزارش داده بودند، ائتلاف سعودی در ۲۴ ساعت گذشته ۲۴۲ مرتبه آتش بس الحدیده را نقض کرده است.
دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله در مذاکرات صلحی که ۲۲ آذر ۹۷ در استکهلم پایتخت سوئد انجام شد، به توافق‌هایی درباره استان‌های ساحلی الحدیده و تعز از جمله اجرایی شدن آتش‌بس در الحدیده دست یافتند، اما این توافق‌ها با توجه به اختلاف‌های ۲ طرف بر سر جزئیات آن، اجرا نشده است.
محاصره و تداوم درگیری بیش از پنج ساله یمن، سبب شده بیشتر یمنی‌ها محتاج کمک‌های انسانی باشند.
بر اثر تجاوز عربستان به یمن، تاکنون هزاران یمنی به شهادت رسیده‌اند و میلیون‌ها یمنی در آستانه قحطی قرار دارند و طبق اعلام سازمان ملل، یمن بدترین بحران‌های انسانی در جهان را تجربه می‌کند.
با وجود تلاش‌های انصارالله یمن برای برقراری صلح اما ائتلاف سعودی همچنان اصرار دارد به حملات خود و نیز محاصره این کشور ادامه دهد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 646914 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟