تهدید و اخاذی اینترنتی که به فرجام نرسید

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی از شناسایی عامل دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری یکی از شهروندان در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد.
به گزارش رکنا، سرهنگ محسن محمودی، رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان و وصول شکوائیه متضمن به دستور قضایی مبنی بر اینکه فردی ناشناس در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به دسترسی غیرمجاز به اکانت اینستاگرام شاکیه کرده است و از این طریق موجب دسترسی به اطلاعات و عکس ها و پیام های خصوصی وی شده که بلافاصله موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ محمودی در ادامه افزود: کارشناسان پلیس فتا با بررسی دقیق ، سریع و اقدامات فنی مستندات لازم را استخراج کرده و در نهایت متهم شناسایی شد که با هماهنگی صورت پذیرفته با مقام قضایی متهم به این پلیس احضار شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: مجرم سایبری ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی بود اما در مواجهه با ادله دیجیتال استخراجی و مستندات مربوطه به جرم خود اقرار کرد و در نهایت پرونده جهت ادامه رسیدگی به دادسرا ارسال شد.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی بیان داشت: با بررسی‌ها و تحقیقات صورت گرفته توسط کارشناسان این پلیس، مشخص شد که علت و انگیزه این مجرم سایبری از دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری اینستاگرام شاکی اخاذی از وی بوده است که خوشبختانه با اقدامات سریع صورت گرفته توسط پلیس فتا به فرجام نرسید.

سرهنگ محسن محمودی به کاربران شبکه های اجتماعی توصیه کرد: هنگام استفاده از شبکه های اجتماعی حتما از رمز عبور قوی استفاده کنید و تایید دو مرحله ای را نیز فعال کنید و همچنین کاربران عزیز شبکه های اجتماعی تمامی جوانب امنیتی را رعایت کنند تا در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند.

شایان به ذکر است پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و کاربران بوده و شهروندان می توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا استفاده از سایت cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارش های مردمی، با ما در میان بگذارند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 646273 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟