انهدام 187  باند قاچاق در سیستان و بلوچستان

به گزارش رکنا، سردار احمد طاهری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال ۱۳۲ تن مواد مخدر از قاچاقچیان کشف شده است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: پاکسازی محلات مختلف در راستای مقابله با خرده فروشان در ۹ ماهه امسال انجام و ۱۴۰ بابت منزل در این زمینه پلمب شده است.

وی ادامه داد: ۲۷۳۰ خرده فروش نیز در مدت فوق دستگیر شده و معتادان دستگیر شده نیز به کمپ ها تحویل شده است.

سردار طاهری گفت: در راستای اقدامات اجتماعی، ۱۵۲ نفر از اراذل و اوباش نیز در مدت فوق دستگیر شده اند.

وی بیان کرد: ۲۳ قبضه سلاح جنگی، مقادیری تیر و خشاب و سایر سلاح ها از آنان کشف شده است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۱۸۷ باند قاچاق در ۹ ماهه امسال کشف شده است، گفت: ۱۶۶ سارق مسلح نیز دستگیر شده اند.

وی از کشف ۹۲ فقره آدم ربایی در مدت فوق خبر داد و افزود: ۹۳ آدم ربا در این زمینه دستگیر شده اند.

این مسؤول افزود: هنگامی که از پیشگیری وقوع جرم و مبارزه با آن صحبت به میان می‌ آید، پلیس نخستین گزینه‌ ای است که به ذهن افراد جامعه خطور می‌ کند، اما رویکرد پلیس، رویکردی است جامعه ‌محور که تمام سازمان ها را دخیل در پیشگیری و مبارزه باجرم و آسیب های اجتماعی در جوامع می داند.

نقش اثر گذار سازمان ها و مردم در مهار جرایم و اعمال کنترل اجتماعی

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پلیس در برخورد با جرایم و پیشگیری از آن فقط به اقدامات خود بسنده نمی کند، افزود: پلیس با مشارکت و همکاری تمام دستگاه ها، سازمان ها و اقشار مختلف مردم می تواند روند جرم و بی‌ نظمی را مهار و کنترل اجتماعی را اعمال کند.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر اینکه "گسترش واحدها و فرایندهای پیشگیری از وقوع جرم" می‌ تواند از اهمیت زیادی برخوردار باشد، بیان داشت: دراین فرایند موضوع «آموزش همگانی» افراد جامعه یکی از راه حل‌ ها و یا به عبارتی دیگر راهکارهایی است که به نظر می ‌رسد نقش بسیار مهم و اساسی را در فرآیند پیشگیری از وقوع جرم در جامعه به خود اختصاص می دهد.

آموزش همگانی موجب پیدایش رفتار مطلوب و کاهش فرصت های مجرمانه می شود

سردار طاهری در ادامه با بیان اینکه "آموزش همگانی" فعالیتی از پیش طرح‌ریزی شده و هدف آن ایجاد یادگیری در مخاطبان در حوزه پیشگیری و جلوگیری از بروز جرایم است، گفت: آموزش همگانی با هدف ارتقای سطح دانش و آگاهی و مهارت ‌های فنی موجب پیدایش رفتار مطلوب به منظورکاهش فرصت‌ های مجرمانه در افراد می ‌شود.
وی بیان داشت: وقتی مردم و شهروندان از طریق آموزش همگانی از بسیاری از راه‌ های محافظت از جان و مال خود آگاه شوند به یقین از طریق همین مشارکت ‌های مردم از وقوع جرم پیشگیری خواهد شد.

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: "آموزش همگانی و داشتن دانش انتظامی" از طریق افزایش آگاهی عمومی و بالا بردن رشد فکری افراد جامعه، همکاری در برنامه‌ های کنترل و مهار بزهکاران و ارتقای حس مسئولیت جامعه درباره وقایعی که در همسایگی و کنار محل کار افراد و شهروندان رخ می‌ دهد، می‌ تواند بر امر پیشگیری از جرم اثر مفید و مطلوبی بگذارد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره بر اینکه امنیت یک تولید جمعی است، بر اهمیت ارتقای آموزش همگانی جامعه تاکید داشت و بیان کرد: بر همین اساس، ضروری است همه دستگاه ها و سازمان های مرتبط در حوزه نظم و امنیت با ایجاد سیاست ‌های مدون، اطلاع‌ رسانی و آموزش را که باعث افزایش آگاهی و سطح دانش انتظامی افراد جامعه در جهت پیشگیری از جرم می شود گام های اسای برداشته و با پلیس در ایجاد امنیتی پایدار همکاری و مشارکت نمایند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 645965 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟