کشف 580 میلیارد ریال تسهیلات غیرمجاز بانکی در گلستان

به گزارش رکنا،  سردار محمد سعید فاضل دادگر صبح چهارشنبه در گفتگوی خبری اظهارکرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی گلستان پس از یکسری اقدامات تخصصی، موفق به کشف یک فقره تسهیلات غیرمجاز بانکی شدند.

وی افزود: طی بررسی های اولیه ماموران مشخص شد، مدیرعامل شرکتی در استان گیلان در سال ۹۶ اقدام به اخذ ارز با نرخ دولتی طی چهار فقره حواله جمعا به میزان یک میلیون و ۸۸۶ هزار یورو از یکی از بانک های دولتی در استان گلستان جهت واردات تخته، مواد شیمیایی گندزدا و کود معدنی کرده است.

فرمانده انتظامی استان گلستان با بیان اینکه متهم تاکنون هیچ اسنادی مبنی بر واردات کالاهای مورد نظر ارائه نداده است، گفت: طی استعلامات به عمل آمده، سامانه گمرک بیان گر استفاده از ارزهای تخصیصی در واردات نبوده و در سامانه بانک مرکزی هم رفع تعهد ارزی صورت نگرفته است که این اقدام از مصادیق اخذ تسهیلات غیر مجاز ارزی از سیستم بانکی است.

فاضل دادگر خاطرنشان کرد: با اشراف اطلاعاتی پلیس گلستان مخفیگاه متهم در شهرستان رشت شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه، وی دستگیر شد.

وی گفت: برابر اعلام کارشناسان، ارزش ارزهایی که متهم به منظور استفاده از آن در راستای واردات کالا در سال ۹۶ دریافت کرده بود، به نرخ روز ۵۸۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان گلستان با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی، افزود: پلیس با تلاش شبانه روزی و اشراف اطلاعاتی، اجازه جولان دادن به مجرمان و مخلان امنیت اقتصادی را نخواهد داد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 643125 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟