دستگیری عامل انتشار تصاویر در اینستاگرام / در زنجان فاش شد

به گزارش رکنا، رئیس پلیس فتای استان زنجان از دستگیری عامل ایجاد مزاحمت و اخاذی و انتشار تصاویر در اینستاگرام در شهرستان سلطانیه خبر داد.

محمدعلی آدینه‌لو امروز  اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد یا افراد ناشناسی در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار تصاویر و درج مطالب توهین آمیز علیه او و خدشه‌دار کردن وجهه اجتماعی‌اش کرده‌اند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتای سلطانیه قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای استان زنجان افزود: با بررسی‌های تخصصی در فضای مجازی توسط تیم کارشناسی، متهم در فضای مجازی شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در مخفیگاهش در یکی از روستاهای بخش باغ حلی دستگیر و گوشی همراه وی ضبط در بررسی محتویات گوشی نامبرده 10 اکانت فیک با نام اشخاص دیگر کشف شد.

وی با بیان اینکه متهم در ابتدا منکر هرگونه فعالیت در فضای مجازی بود، از همین رو در بازجویی‌های پلیسی و مواجهه با ادله‌های جرم، به بزه انتسابی معترف و انگیزه خود از این عمل مجرمانه را اخاذی از قربانیان، انتقام و خصومت شخصی از فرد شاکی عنوان کرد، گفت: با اعتراف به جرم متهم برای سیر مراحل قانونی پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

آدینه‌لو گفت: شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه ابزاری مفید و خطرناک است که حضور ناآگاهانه و بدون رعایت اصول ایمنی کاربران در این فضا، آسیب‌های فراوانی به دنبال خواهد داشت.

رئیس پلیس فتای استان زنجان به شهروندان توصیه کرد: از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی خودداری کرده و در صورتی‌که شخصی برای آنها مزاحمت ایجاد می‌کند از ادامه ارتباط و پاسخگویی اجتناب ورزیده و مکالمه را ادامه ندهند.

وی همچنین به افرادی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به مزاحمت علیه شهروندان می‌کنند، هشدار داده می‌شود طبق قانون جرائم رایانه‌ای با آنها برخورد خواهد شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 639177 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟