بلایی عجیب که بر اثر اشتباه پزشکان سر کودکان آمد! +عکس

به گزارش رکنا، پزشکان برای درمان ناراحتی معده کودکان به جای داروی درمان درد معده، داروی ترمیم کننده مو دادند که در تمام بدن آن‌ها مو جوانه زد.

مقامات اذعان داشتند که به بعضی از بچه‌های منطقه تورلاواگا، اسپانیا به جای امپرازول برای درمان ریفلاکس معده به اشتباه داروی ماینوکسیدیل، دارویی برای رشد مو داده شده است.

برخی از مبتلایان بیش از دو سال بعد از مصرف این دارو، رشد مو در بدن آن‌ها متوقف نشده و شبیه به گرگینه‌ها هستند. والدین خشمگین این کودکان به وزارت بهداشت شکایت کرده و به صحن دادگاه رفتند و بعد از تخقیقات گسترده تأیید شد که ۲۰ کودک تحت در مان با این دارو قرار گرفته اند.

رشد عجیب مو در بدن کودک

آن‌ها به صورت مدنی و کیفری از یک آزمایشگاه و چندین شرکت برای واردات و توزیع دارو برای تولید، توزیع و فروش شکایت کرده اند. قاضی در پی این شکایت دو داروخانه در شهر کانتبریا را از این دارو پاکسازی کرد.

بچه‌های مبتلا به ناراحتی معده که ماینوکسیدیل مصرف کرده بودند دچار هایپرتریکوز شدند که باعث رشد مو‌های زائد در بدن می‌شود. خانواده‌های برخی از کودکان شکایت کرده‌اند که علی رغم درمان ریفلاکس معده، مو‌های زائد در بدن کودکشان رشد می‌کند و آن‌ها خواستار جبران خسارت هستند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 637515 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟