سارق همدانی روی تیرچراغ برق ناگهان خشک شد

به گزارش رکنا ، مدیر کل پزشکی قانونی استان همدان گفت: مرد میانسالی که قصد سرقت سیم برق را داشت، دچار حادثه شد.

آرتین کمالی مدیر کل پزشکی قانونی استان همدان از همدان،در خصوص این خبر بیان کرد: روز گذشته مردی میانسال که قصد سرقت کابل برق معابر را داشت دچار برق گرفتگی شد و از تیر برق سقوط کرد.

او با بیان اینکه درهفت ماهه امسال ۵ نفر بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست داده اند افزود: این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۱۰ نفر بوده است.

مرگ مرد میانسال همدانی بر اثر برق‌گرفتگی

کمالی گفت: سالانه مواردی از مرگ در اثر برق گرفتگی رخ می‌دهد و برق گرفتگی زمانی ایجاد می‌شود که بدن به نحوی قسمتی از مدار الکتریکی را تشکیل دهد که در نتیجه آن طیف وسیعی از علایم ایجاد می‌شود.

او ادامه داد: در شدت علائم و عوارض ناشی از برق گرفتگی عوامل مختلفی نظیر نوع جریان، اختلاف پتانسیل، شدت جریان، مقاومت بافت ها، مسیر جریان و مدت عبور آن دخیل می‌باشند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان همدان گفت: برق گرفتگی می‌تواند باعث بروز عوارضی نظیر فلج، سنکوپ، انواع شکستگی‌های استخوانی، عوارض ناشی از پرتاب شدن و در نهایت مرگ شود.

کمالی عواملی، چون جریان متناوب و رطوبت البسه را سبب تشدید علایم دانست وابراز داشت: در کالبد گشایی علائم واضح و قطعی برق گرفتگی بندرت مشاهده می‌شود و شاید تنها علامت کمک کننده وجود مارک الکتریک باشد که در واقع سوختگی خفیفی است که در محل تماس با منبع جریان الکتریسته مشاهده می‌شود.

او گفت: جهت پیشگیری از برق گرفتگی توجه به برخی نکات ایمنی از جمله اطمینان از صحت کارآیی وسایل برقی و توجه به ایمنی مناطق پرخطر نظیر حمام ضروری است.انتهای پیام/جآخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 636356 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟