سرقت 50 میلیارد تومانی لوله های نفت در جنوب / 5 کیلومتر لوله غیب شد !

به گزارش رکنا، بر اساس گزارش ها حجم خسارت وارد شده بالای ۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است. این خط لوله ۸ اینچی به دلیل تحریم ها و کاهش تولید نفت در میادین نفتی به مدت دو سال خالی بوده و در این بازه زمانی بخشی از آن به طول ۵ کیلومتر مورد سرقت قرار گرفته است. نکته جالب توجه این که این سرقت به مرور زمان در طول بازه زمانی دو ساله صورت گرفته است و در این مدت ظاهرا شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به عنوان متولی اصلی خطوط لوله انتقال نفت، بازرسی دوره‌ای از خط لوله بی‌بی حکیمه به گوره را متوقف کرده است. به گفته منابع آگاه، شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بعد از سرقت ۵ کیلومتر از این خط لوله طی دو سال گذشته، تازه دو هفته پیش از این موضوع مطلع شده است. به دلیل این سرقت، یک مورد مشابه در حوزه نفتی را که در مهر ماه کشف شد با هم مرور می کنیم.

سرقت 600 هزار لیتری از خط انتقال

در مهر امسال خبر سرقت حرفه ای ۶۰۰ هزارلیتری نفت و مشتقات نفتی از لوله خط انتقال نفت به تهران منتشر شد که همان زمان واکنش های زیادی به همراه داشت. سارقان با اجاره اماکن نزدیک به خط انتقال و حفر تونل، به این سوخت دست یافتند و توانستند با این روش 600 هزار لیتر از فراورده‌های نفتی را در بیش از 2 ماه به سرقت ببرند. میزان بالای این سرقت و متوجه نشدن دستگاه های نظارتی وزارت نفت در بیش از 2 ماه باعث شد کاربران به نبود نظارت در این زمینه واکنش نشان دهند.
به عقیده برخی از کارشناسان وزارت نفت و مجموعه شرکت ملی مناطق نفت خیزجنوب با به کار گیری راهکار های ساده ای مثل نظارت بیشتر بر تاسیسات انتقال نفت و همچنین انتقال این تاسیسات از مناطق شهری و روستایی می توان تا حدود زیادی از این سرقت ها جلوگیری کرد با این حال کاربران هم به این ماجرا واکنش نشان دادند. کاربری نوشت: «باید اون مدیری رو که دو سال 50 میلیارد تومن اموال ملت رو همین طوری رها کرده بود هم مجازات کنن.» کاربر دیگری نوشت: «سرقت از شاه لوله های نفت در ماه های مختلف امسال و این خبر نشون میده هیچ نظارتی بر ورودی و خروجی های وزارت نفت وجود نداره.»آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 635418 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟