فرود اضطراری پروازهای خارجی در فرودگاه مهرآباد + جزئیات

به گزارش رکنا، شرایط جوی نامناسب و مه غلیظ در حوالی فرودگاه امام خمینی (ره) باعث کاهش دید افقی به حدی شد که پروازهای خارجی نتوانند در این فرودگاه بنشینند و به فرودگاه مهرآباد تهران منتقل شوند. تعداد بسیار زیادی پرواز خارجی و بین‌المللی از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و خارجی درگیر این شرایط جوی شدند.

حسین جهانی - مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) - در این باره اظهار کرد: به دلیل وضعیت جوی نامناسب و کاهش دید افقی در فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) به کمتر از ۱۵۰ متر سه پرواز خارجی این شرکت هواپیمایی از عصر امروز تاکنون مجبور شدند در فرودگاه مهرآباد فرود بیایند.

جزئیات پروازهایی که امروز در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست

وی افزود: پرواز استانبول به شماره ۷۱۸ در ساعت ۱۹:۳۵ دقیقه، پرواز هامبورگ به شماره ۷۲۲ در ساعت ۲۱ و پرواز لندن به شماره ۷۱۰ لحظاتی پیش در فرودگاه مهرآباد به زمین نشستند.

جهانی گفت: هماهنگی‌های لازم با گمرک، گذرنامه و شرکت فرودگاه‌ها انجام شده است و اگر همچنان مساله کاهش دید افقی به دلیل شرایط جوی پابرجا بماند احتمال دارد فردا نیز پروازهای خارجی به فرودگاه مهرآباد بیایند.

پروازهایی که به دلیل شرایط جوی انجام نمی شود

البته دقایقی پیش روابط عمومی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اعلام کرد: به دلیل مه غلیظ و نبود دید کافی در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)، پرواز ایران ایر به شماره ۴۷۰۱ از مبدا دبی، پرواز ایران ایر به شماره ۷۱۰ از مبدا لندن، پرواز ماهان به شماره ۰۷۶ از مبدا شانگهای و پرواز ایران ایرتور از مبدا استانبول در فرودگاه مهرآباد به زمین نشستند. پرواز هواپیمایی عراقی به شماره ۱۱۱۱ به بغداد بازگشت و پرواز هواپیمای قطری از مبدا دوحه تا بهبودی وضعیت دید در فرودگاه امام خمینی (ره) انجام نمی شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 634967 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟