امام جمعه کاریان لارستان بر اثر کرونا درگذشت + عکس

‌شیخ محمد صدیقی روحانی وارسته و امام جمعه اهل سنت روستای کاریان کهن واقع در بخش جویم شهرستان لارستان به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان امیدوار شهرستان اوز درگذشت.

به گزارش رکنا، پیکر مطهر این روحانی وارسته اهل سنت با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در محل زادگاهش روستای کاریان به خاک سپرده شد.

حاج شیخ محمد صدیقی امام جمعه اهل سنت روستای کاریان (مهد آتشکده آذر فرنبغ) در بخش جویم شهرستان لار در سال ۱۳۲۲ شمسی به دنیا آمد وتحصیلات مقدماتی را در روستا و تحصیلات حوزوی را در مدرسه احمدیه شهرستان اوز نزد اساتید حاج شیخ احمد وحاج شیخ محمد فقیهی آموخت.

در دهه اول انقلاب در سال ۵۷ پس از رحلت پدرش حاج شیخ عبدالهادی صدیقی عملا امور شرعیه و نمازجمعه کاریان کهن را با هماهنگی حاج شیخ محمدفقیهی مفتی وامام جمعه اوز وآیات عظام حاج سید عبدالعلی آیت الهی وسید مجتبی موسوی لاری به عهده گرفت.

این روحانی برجسته اهل سنت لارستان همچنین در جنوب استان فارس بویژه شهرستان های لار ، اوز ، گراش وخنج چهره آشنا ومورد احترام و همواره در روند وحدت شهرستان های جنوب فارس کوشا بود

حاج شیخ محمد صدیقی از منادیان وحدت در مناطق جنوبی استان فارس بود که بامداد امروز به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان امیدوار شهرستان اوز در گذشت و پیکر مطهرش نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی در روستای کاریان لار به خاک سپرده شد.

ائمه جمعه برخی شهرهای جنوبی فارس، فرمانداران شهرستان های چهارگانه لارستان، خنج ، گراش و اوز و حسین حسین زاده نماینده مردم این شهرستان ها درگذشت این روحانی و عامل وحدت در منطقه را تسلیت گفتند.

امام جمعه شهر لار نیز در پیامی درگذشت عالم وارسته و پرهیزگار حاج شیخ محمد صدیقی، امام جمعه اهل سنت روستای کاریان کهن بخش جویم لارستان را تسلیت گفت.

در بخشی از پیام تسلیت حجت الاسلام سید مختار موسوی آمده است: این عالم ربانی، وارسته و متواضع‌ ، عمر خویش را با اخلاص، نیک اندیشی و دلسوزی، در حوزه تعلیم، تربیت، تبیین و ترویج معارف قرآنی و اسلامی و خدمت به دین مبین اسلام و وحدت و اخوت بین مسلمانان و مؤمنان صرف کرد.

امام جمعه لار در این پیام تسلیت یادآور شده است: حاج شیخ محمد صدیقی همواره در خدمتگزاری به انقلاب و مردم متدین و سخت کوش خطه لارستان بزرگ و میهن عزیزمان از هیچ کوشش و فداکاری و مجاهدتی فرو گذار نکرد.

موسوی خرم تصریح کرده است: این عالم وارسته همواره با فروتنی و خشوع ملجاء مردم نجیب و شریف اهل سنت منطقه و منشا خدمات ارزنده و ماندگار برای تحکیم وحدت، انسجام و همدلی‌ ملی و اسلامی و تحقق آرمانهای والای انقلاب و جمهوری اسلامی بودند.

روستای کاریان با جمعیتی حدود چهار هزار نفر در فاصله حدود ۶۰ کیلومتری شهر جویم لارستان است.

این شهرستان به مرکزیت شهر لار با جمعیتی حدود ۲۳۰ هزار نفر در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز در جنوب استان فارس واقع شده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 633028 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟