کرونا 267 کودک را مبتلا و روانه بیمارستان های خراسان رضوی کرد

 رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ٩٩١ کودک مشکوک به ابتلا به کووید 19 در این بیمارستان بستری شدند که نتیجه آزمایش کرونای ٢٦٧ نفر از آنها مثبت بوده است.

به گزارش رکنا ، دکتر سید علی جعفری روز دوشنبه افزود: از کل کودکان بستری شده با علائم مشکوک به کرونا در این بیمارستان حدود ١٤٠ کودک نیاز به بستری در ICU داشته‌اند.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۶ کودک مبتلا به کرونا در دو بخش با ۲۴ تخت ویژه در بیمارستان اکبر مشهد بستری هستند.

رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد گفت: بیشتر کودکان مبتلا به کرونا که شرایط بدحال دارند، دارای بیماری زمینه‌ای می باشند.
وی افزود: خطر ابتلای کادر درمانی به بیماری کرونا در بیمارستان های کودکان بیشتر از سایر مراکز درمانی است، چرا که بسیاری از کودکان ناقلین قدرتمند ولی بدون علائم بالینی یا با علائم غیر اختصاصی هستند.
دکتر جعفری ادامه داد: بیماری کووید ۱۹ در کودکان در بسیاری از موارد با علائم دیگری غیر از سندرم حاد تنفسی مانند تظاهرات گوارشی خود را نشان می دهد.
بیمارستان فوق تخصصی اطفال اکبر یکی از بیمارستانهای زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که توسط خیران و خانواده "علیزاده" در سال ۱۳۹۶ طی مراسمی با حضور وزیر وقت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره‌برداری رسید.
این بیمارستان ٢٥٠ تختخوابی در فضایی به مساحت ۲۲ هزار مترمربع ساخته شده است.

آخرین وضعیت کودکان مبتلا به کرونا در مشهد

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۸۶۶ هزار و ۸۲۱ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۵۳ تن از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۴۵ هزار و ۲۵۵ تن رسیده است.

همچنین تاکنون ۶۱۰ هزار و ۴۰۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 631333 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟