این ۳ اعدامی در زندان شاهرود اعدام نشدند

به گزارش رکنا، سرپرست اداره کل زندان‌های استان سمنان از رهایی سه محکوم به قصاص نفس در زندان شاهرود پس از هفت سال حبس با رضایت اولیای دم خبر داد.
امید کهربایی گفت: در سال ۱۳۹۲ پرونده‌ای با موضوع قتل عمد در یکی از شعب کیفری استان مطرح و پس از طی مراحل رسیدگی، منجر به صدور حکم قصاص برای چهار نفر شد.
وی تصریح کرد: پس از قطعیت حکم قصاص، مددکاری و شورای حل اختلاف زندان بر اساس موازین قانونی و به‌منظور ایجاد صلح و سازش تلاش‌های بی‌وقفه خود را آغاز کردند.
سرپرست اداره کل زندان‌های استان سمنان یادآور شد: با وجود تلاش‌های فراوان شورای حل اختلاف و مددکار زندان شاهرود، متأسفانه یکی از محکومان قصاص شد.
کهربایی افزود: با این وجود، تلاش‌ها و پیگیری‌های مسؤولان زندان با همت بیشتری ادامه پیدا کرد و پس از تشکیل جلسات متعدد با حضور اعضای خانواده مقتول و معتمدان شهرستان به‌ویژه آقاسیدمحمود شاهرودی فرزند مرحوم آیت‌الله شاهرودی، خوشبختانه این تلاش‌ها مثمر واقع شد و درنهایت اولیای دم مقتول، رضایت خود را اعلام و از اعمال مجازات قصاص سه محکوم دیگر صرف نظر کردند.
او با بیان اینکه اولیای دم و این سه محکوم نجات یافته از قصاص نفس از اهالی شهر مجن هستند، اظهار کرد: این سه محکوم بین 32 تا 39 سال سن دارند و همگی متأهل و دارای فرزند هستند.
کهربایی با بیان اینکه یکی از سه محکوم با استفاده از آزادی مشروط این هفته از زندان آزاد شد، اضافه کرد: دو زندانی دیگر نیز با برخورداری از تأسیسات حقوقی به‌زودی آزاد خواهند شد.
سرپرست اداره کل زندان‌های استان سمنان با اشاره به استمرار پیگیری‌های مددکاری‌ها و اعضای شورای حل اختلاف در تمام زندان‌های تابعه استان برای جلب رضایت شاکیان و اولیای دم بیان کرد: خوشبختانه هفته گذشته نیز یک محکوم به قصاص در زندان سمنان پس از ماه‌ها تلاش و مذاکرات مستمر با اولیای دم توسط مسؤولان زندان و جلب رضایت آنان از چوبه دار نجات یافته بود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 629758 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟