کشف پرونده تهدید اینترنتی توسط پلیس فتا گلستان

به گزارش رکنا، سرهنگ ابراهیم پرسا، رئیس پلیس فتا استان گلستان در تشریح این خبر گفت: در پی وصول یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گرگان با موضوع مزاحمت اینترنتی و تهدید و اخاذی از شهروند گلستانی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

این مقام مسئول یادآور شد: با تحقیقات و بررسی‌های صورت گرفته، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و طی عملیاتی پلیسی در شهر گرگان دستگیر شد. وی در ابتدا منکر تهدید و مزاحمت برای شاکی پرونده شد که نهایتاً با مشاهده ادله غیرقابل‌انکار، لب به اعتراف گشود و انگیزه خود از انجام این عمل مجرمانه را انتقام‌جویی عنوان کرد.

سرهنگ پرسا تصریح کرد: با بررسی‌های تکمیلی مشخص شد اختلافات خانوادگی و خصومت‌های شخصی بین شاکی و متشاکی باعث شده تا متهم در فرصتی مناسب با دسترسی غیرمجاز به گوشی شاکی، اطلاعات خصوصی وی را دریافت کند و ضمن ایجاد مزاحمت، قصد انتقام‌جویی و اخاذی از وی را داشته است.

کینه جویی در فضای مجازی پای پلیس گستان را به میان کشید

این مقام انتظامی گفت: خوشبختانه قبل از هتک حیثیت و به خطر افتادن آبروی این شهروند، اخاذی 120 میلیون تومانی از وی نیز با اقدام به‌موقع پلیس فتا استان ناکام ماند و این مجرم سایبری جهت تعـیین تکلـیف قضایی روانـه دادسـرا شد.

رئیس پلیس فتا استان گلستان به کاربران توصیه کرد: اطلاعات شخصی و محرمانه خود را در فضای مجازی به اشتراک نگذارند و به شبکه‌های اجتماعی و هویت‌ها در این فضا اعتماد نکنند تا اطلاعاتشان مورد سوءاستفاده سودجویان و مزاحمین اینترنتی قرار نگیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 628978 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟