نجات جان چند بیمار با اهدای اعضای مرد خلخالی

به گزارش رکنا، معصومه نجفی زارع بعدازظهر امروز اظهار کرد: بامداد امروز هفتمین اهدای عضو استان اردبیل در سال ۹۹ از یک بیمار مرگ مغزی، جهت برداشت و اهدای عضو به تهران اعزام شد.

وی افزود‌‌: مرحوم خداداد حسینی ۵۱ ساله اهل یکی از روستاهای شهرستان‌ خلخال که به دنبال خون‌ریزی مغزی، از خلخال به بیمارستان فاطمی اردبیل منتقل شد که با تلاش پزشکان متخصص تخلیه خون از جمجمه با موفقیت انجام شد ولی متاسفانه چند ساعت پس از عمل جراحی، وضعیت بالینی بیمار بحرانی شد.

مسؤول شناسایی بیماران مرگ مغزی واحد اهدای عضو اردبیل تصریح کرد: با پدیدار شدن علایم مرگ مغزی در بیمار، این علایم توسط پزشکان متخصص بیمارستان و پزشکی قانونی استان تایید شد.

نجفی زارع بیان کرد: طبق پروتکل‌های موجود به‌دلیل شیوع کرونا، از بیمار تست PCR اخذ شد که خوشبختانه منفی بود و در طول یک روز خانواده فداکار مرحوم حسینی رضایت به اهدای عضو دادند و با توجه به گذشت بیش از یک روز از تست PCR اولیه، مجددا این تست انجام شد که در مرحله دوم هم این تست منفی بود.

وی ادامه داد: اقدامات لازم جهت انتقال بیمار مرگ مغزی برای برداشت و اهدای عضو به تهران صورت گرفت و وی بامداد امروز بیمار به تهران اعزام شد و در حال حاضر عمل برداشت عضو در حال انجام است.

مسؤول شناسایی بیماران مرگ مغزی واحد اهدای عضو اردبیل اظهار کرد: قلب، کلیه و کبد این بیمار جهت اهدای عضو برداشت خواهد شد که جان چند بیمار با این اقدام فداکارانه نجات پیدا خواهد کرد.

نجفی زارع افزود: از ابتدای سال‌جاری ۳۷ بیمار مرگ مغزی در سطح استان شناسایی شده است که از این تعداد بر اساس تست کرونا، ۲۲ بیمار مرگ مغزی به کرونا مبتلا بودند که ادامه روند اهدای عضو متوقف شد.

وی گفت: تست PCR در ۱۵ بیمار مرگ مغزی منفی بود که خانواده ۷ بیمار به اهدای عضو رضایت دادند و فرآیند برداشت و اهدای عضو انجام شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 628313 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟